Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ongemakkelijkheid

6 jaar geleden

Op het strand met vriendinnen. Languit op een handdoek in bikini. Ik heb mijn shirtje er nog over aan. Mijn beste vriendin praat met iemand. Ik roep naar beste vriendin of ze een nieuw badpak heeft en vervolgens negeert ze me en ontdek ik op dat moment dat ze met mijn ex1 spreekt. Ze doen net alsof ze mij niet horen. Hebben mij wel gezien. Iemand anders pusht me om hem aan te spreken. Ik voel me opgejaagd, maar weet dat ik dat moet doen. Ik beslis om mijn moed bij elkaar te rapen en er op af te stappen. Ik loop erheen en ontdek dat de alle gebroeders van ex1 lang uit op handdoeken liggen. Met aanhang. Ik schrik. Mijn beste vriendin is inmiddels verdwenen. Dat is oke. De vriendin van ex1 blijft vaag, maar ik heb een duidelijk beeld links van broer 1 die zijn golvend haar heeft laten groeien tot een nutty proffessor kapsel en grijs heeft geverfd. Ik zie in het midden broer 2 en hij stelt me op mijn gemak. Hij is op gewicht en ziet er goed uit. ex1 blijft vaag in mijn rechter ooghoek. Ik ben bang dat hij opstapt en wil vertrekken, maar hij blijft zitten. broer 1 kijkt kat uit de boom, maar zoekt later toenadering. Ik voel mij ongemakkelijk, doe alsof ik zelfverzekerd ben en zet me hierover heen. Broer 2 stelt me gerust en er volgt een koetjes en kalfjes gesprek. Ik schrik in eerste instantie dat ze met z’n zessen zijn en vraag hoe het gaat met de familie. Plots gaat het over kinderen en vraag ik broer 1 en zijn vriendin op de man af hoe het met hun zwangerschap gaat (terwijl in realiteit broer 2 en zijn vriendin in verwachting zijn). Ze zeggen dat ze een miskraam hebben gehad en ze helemaal geen kinderen meer kunnen krijgen. Ik schrik, denk aan oplossingen maar er volgen er geen. Ik wil niet te diep en persoonlijk er op in gaan. Maar vertel hoe vervelend ik het voor ze vind en vraag of er geen andere mogelijkheden zijn. Er stapt iemand op van hun gezelschap en vertrekt. Ik weet niet goed wie, dit maakt me onzeker. Verder dan dit komt mijn droom niet.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Het strand is een plek tussen het bewuste (aarde) en het onbewuste (water). Het strand is tevens een plek waar men heerlijk kan liggen te zonnen. Vitamine D opnemen en genieten van de ontspanning. In de bikini laat je jezelf zien. Het T-shirt maakt het wat gereserveerder. Het kan zijn dat je het koud had in je droom of je laat liever niet alles zien van jezelf. Iemand in een badpak laat haar vrouwelijke kracht en sexappeal zien.

In je droom dreigt je iemand kwijt te raken. Maar je was ‘m al kwijt want het was je ex. Je kan hem nog niet helemaal los laten, want je wilt niet dat je vriendin met hem aanpapt. De broeders staan voor de kracht van de familieband die ze hebben. Daar wil je graag bij horen. Grijs haar staat voor wijsheid, maar laat ook het verleden zien. Je ex1 is voltooide tijd. Laat het los.

Zwangerschap symboliseert vruchtbaarheid van nieuwe ideeën en persoonlijke ontwikkeling. Helaas leeft het kindje niet lang en verdwijnt de vruchtbaarheid. Iets houd je tegen om met nieuwe doelen te komen. Zelfverzekerd worden kost tijd, geduld en doorzettingsvermogen.

6 jaar geleden

Je eerste uitleg is heel herkenbaar. In het tweede deel heb ik mijn vraagtekens. Ik heb mijn ex al heel lang geleden losgelaten en ik vind het prima in mijn droom dat mijn vriendin met hem praat. Maar ze hadden het enigszins over mij en ik wist dat dit een positief goedbedoelde list was van mijn vriendin om mij weer met mijn ex te confronteren. Dus ermee te praten. Ik voel me enigszins schuldig naar hem toe namelijk. In mijn droom zie ik hem alleen helder wanneer ik hem spot. Daarna blijft hij en zijn huidige vriendin vaag. En ik wil met nieuwe doelen komen inderdaad, maar sta even stil.