Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mijn eerste vreemde droom

6 jaar geleden

Ik weet dat het vreemd klinkt, maar ik droom niet. Iedereen zal zeggen, wel waar, je vergeet het gewoon. Wil ik in het midden laten, feit is dat ik vannacht wel droomde. Ik ben na een hevige relatiebreuk enkele weken geleden, via via bij een kaartlegster geweest en zij adviseerde om dingen ‘te vragen’.

Ik heb dus iets vreemds gedroomd.
Het was nacht en ik was aan het werk. Ineens kattenmiauw. Kwam er een klein lief tijgerpoesje naar me toegelopen om te knuffelen. In de hoek zat een grotere (rosse) mamapoes, die naar me blies.

In diezelfde droom lag er ineens een brief op de deurmat. Die bleek van mijn ex (van 10jaar geleden, niet de man die onlangs met mij brak!) te zijn. Hierin stak ook een briefje van 50€ en op de enveloppe stond zijn naam en de naam van zijn 2 kinderen. Ik herinner me dat ik de brief niet las, maar weglegde.

Ook waren er heel veel kaarsen aan en ineens kwamen mijn ouders (mijn vader is overleden) en de kindjes van mijn zus op bezoek (in het midden van de nacht ?)

Allemaal heel vreemd en onsamenhangend... ik ben al heel blij dat ik een droom had, maar het zou ook fijn zijn om een verklaring te krijgen. Is er iemand die mij kan helpen?

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Dromen zijn altijd onsamenhangend.
Wat bedoel je met ‘dingen te vragen’?

Dat je aan het werk bent tijdens je droom, geeft aan dat je je werk mee naar huis neemt.
Het kattengemiauw geeft een verlangen om iemand te verzorgen. Daarmee is het niet verstandig om iemand te zoeken waar al over ontfermt wordt. De grote moederkat verdedigt haar klein welpje. Het kan er ook mee te maken hebben, dat je je oog op een man hebt die reeds bezet is.

De brief is een boodschap. De aanwezigheid in je droom van je ex brengt goede en slechte herinneringen. Geld is een middel om zaken (kan ook gaan om geestelijke noodzakelijkheden) die nodig hebt te kopen. Hier dien je wel voor (of aan) te werken.
De tarot kent ook de kaarten met de munten (of pentakels); De munten staat voor het element aarde. Massief en stevig, vast en concreet dat is wat deze kaart aangeeft. Het gaat dan ook over de zaken in het leven die deze stabiliteit moeten bieden. Het werk, de financiën, studie, de relaties binnen het gezin en de familie en de gezondheid. Is dit niet actief, dan kan het narigheid veroorzaken.

6 jaar geleden
Beheerder

Geld is energie of waardering (waardegevoel)
Maar je legt de brief opzij.

De katjes hebben een hoog knuffelgehalte maar de rode kat blaast en is dus kwaad of bang. (moederbeeld?)
De kinderen zullen wel met eenzelfde knuffelgehalte optreden.

Je zou aan financiële ondersteuning kunnen denken maar dat is te concreet en weinig waarschijnlijk als uitleg.

Iedereen droomt maar velen vergeten hun dromen.

De kinderen kunnen eigenschappen uitbeelden van jezelf of ook van hen.
Je koestert wellicht een zorgbehoefte, maar wie zorgt er voor jou?
Het bijna beruchte moedercomplex dat zichzelf wegcijfert.

6 jaar geleden

Bedankt voor je uitleg! Ik zei het al, ik heb nog nooit een droom onthouden, dus ik ben wel blij dat ik er eens eentje heb.

‘Dingen vragen’ is wat de kaartlegster mij adviseerde. Zij sprak over engelen en over mijn overleden grootmoeder die over mij waakt. Ook dat ik heel veel spirituele gaves heb, maar dat wil ik in het midden laten, heb hier geen ervaring mee of ooit iets ervaren. Ik kan door mij werk wel goed luisteren en iedereen vertrouwt mij zijn verhaal toe.

Ik woon boven mijn werk, mss verklaart dat het?

Ik heb niemand op het oog. Zeker geen bezette man. Mijn ex neemt nog vaak contact, hij twijfelt, maar vooral aan zichzelf. Het is een verhaal van aantrekken (vorige week, een telefoontje dat hij me zo mist en me wil zien en terug iets wil beginnen, om dan de dag erna zich hiervoor te excuseren, hij had dat nooit mogen zeggen en wil nu geen contact en met rust gelaten worden) en zwaar afstoten. Ik vrees dat hij in een ernstige burn-out/depressie verzeild is en omdat ik nog steeds zoveel om hem geef, wil ik hem helpen, maar hij duwt mij weg.

Aan mijn ex heb ik hele goede maar ook hele slechte herinneringen. Wij waren 10 jaar samen, mijn eerste grote liefde. Waarvan de laatste jaren vnl ernstig misbruik van vertrouwen en zakelijke oplichting waren. Het is 10 jaar geleden, ik heb het lang geleden afgesloten en ik denk eigenlijk nooit meer aan hem... daarom dat ik het vreemd vind dat hij in mijn droom voorkomt

6 jaar geleden

Eigenlijk wel straf dat er zoveel betekenis in je droom zit!

Ik heb zelf geen kinderen, ben 38 en is nu te laat. Ooit was het een wens om er te hebben, maar door niet de partner tegen te komen die dit ook wou, is het er nooit van gekomen. Ook daar heb ik me bij neergelegd, maar ik treed in een relatie met een man inderdaad teveel als ‘zorgende’ op. Dit is nooit wederzijds, dus voor mij wordt er niet gezorgd.

6 jaar geleden
Beheerder

Misschien is dat duale stel katten wel vergelijkbaar met je ex?
Hij komt slijmen of afblazen.
Iemand die zo dubbel en onbetrouwbaar is daar kun je geen relatie mee opbouwen.

De katten staan tegelijk voor een kinderwens en zorgbehoefte.
Maar je geeft waarschijnlijk jouw behoeften niet goed aan?
Ergens ben je zelf dat stel katjes dat aandacht nodig heeft.

Ik denk aan de uitdrukking "aai poes, vort kat".
Ambivalentie dus.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

6 jaar geleden

Dus eigenlijk ‘waarschuwt’ mijn onderbewustzijn mij voor mijn (huidige) ex... het zou een antwoord kunnen zijn op de vraag die ik me al weken stel, hem totaal loslaten of krampachtig wachten op niets eigenlijk...

Ik kom inderdaad nooit op voor mijn eigen behoeftes, stel me vaak ‘ten dienste’ op, ‘plooi me’ naar de behoeftes/wensen van de partner...

Jammer dat ik nooit eerder droomde! Hoop dat dit het begin is van meer...

6 jaar geleden
Beheerder

Je "zelfopoffering" is precies het haakje dat hij nodig heeft.
Wie zich als kleedje opstelt zal iemand vinden die eroverheen loopt.
Wie zich onderdanig opstelt trekt een dominant iemand aan.
Liefde is niet te koop.
Als je geen zelfrespect bezit zul je het niet verkrijgen door dienstvaardig te zijn.
Een meester zal altijd een dienaar vinden en omgekeerd.
De laatste heeft dan de neiging zich te beklagen over zijn lot.
Zorgzaamheid wordt zelden beloond.

De verschillen in dergelijke relaties zullen alleen maar toenemen.

6 jaar geleden

Je hebt zóo gelijk! Een eye-opener. Benn blij dat ik deze droom had en dat ik dit forum en jullie gevonden heb! Bedankt!!