[quote]Eerst was ik in een grote woonkamer met veel hout en vooral bruin gelakt hout. De muren ook. Het was oud en het stond vol boeken en er was een grote zwarte vleugel waar een BN'er zat.. ze praatte tegen mij maar ik weet niet meer wie het was en wat ze wilde zeggen...[/quote]
Het contrast tussen de oude boekenwijsheid en de vleugel die ontspanning aangeeft en creativiteit (je muzikale talent)
[quote]Ik droomde daarna dat ik bij een parkeerplaats uitstapte bij een bosrand. Het was lente en er groeide overal gele narcissen. Aan de rand van deze bloemenzee lag voor mijn idee een grote gelige/licht bruine dikke slang. Echter toen het bewoog bleek het een grote hond te zijn. (Soort blindegeleide hond)
Zacht aardig en niet zoals een slang.[/quote]
Het is niet wat je vreest (leeuwen en beren zien), waarom een blinden geleide hond, wie is hier blind?
Narcissen horen bij de lente. Maar ook bij Narcisme (zelfbespiegeling)
[quote]Iemand zei: het is geen slang en toen veranderde het in een hond in mijn ogen...
Daarna liep ik over een laan tussen bomen in... het was lente en alles was net groen.[/quote]
Hoop en nieuw leven. De hond is vaak een symbool van trouw.
[quote]Later zat ik in een trein naar de stad toe.
Ik de voorste waggon was brand werd mij verteld. Maar het was volgens de conductrice niet relevant dus reden ze door. Ik zat helemaal aan de andere kant dus er was geen gevaar.[/quote]
Alweer (faal-?)angsten (anticiperend?) Maar als de voorste wagen in brand staat, wie zit er dan aan het stuur?
En waarom blijf jij dan rustig zitten want dat is immers gevaarlijk?
[quote]Ik was daarvoor ook nog op een hele grote school geweest waar ik verdwaald raakte. Er waren hele hoge plafond en er stond in de aula een hele grote groep mensen waar ik niet bij opviel. Ik ging weg.[/quote]
Het hoge plafond geeft wellicht het niveau aan dat je vreest. Je voelt je verloren in de massa. (opgaan in de anonimiteit/ vluchtgedrag, niet op willen vallen)
[quote]Vervolgens was ik op mijn werk in de supermarkt en iedereen zat achter de kassa zijn eindexamen Nederlands te maken. Iedereen mocht overleggen en je mocht gewoon media gebruiken... heel raar.
Toen werd ik wakker omdat ik moest werken lol.[/quote]
Bij de kassa maak je de balans op. Een supermarkt is vergelijkbaar met die school, waar je haalt wat je nodig hebt.
Maar je moet er eerst wel voor werken.