Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Armband breekt in droom.

Eric
16 jaar geleden

Hallo iedereen,

Ik ben sinds kort bezig om mijn toekomst goed op te bouwen. Ik heb een baan, ik verdien goed geld, ben gestopt met roken, ben begonnen met een thuisstudie HAVO. Al met al gaat het goed. Dit allemaal is in een korte periode (twee weken) veranderd. Daarvoor deed ik namelijk de hele dag niets.

Ik heb altijd een armbandje om mijn rechterarm heen. In een droom laatst droomde ik dat dat armbandje kapot ging. Of dit nu expres of perongeluk ging kan ik niet met zekerheid vertellen, maar ik neig te zeggen dat ik ergens achter bleef hangen, zodat de armband brak. De kraaltjes vielen op de grond.

Nu vraag ik me af wat dit te betekenen heeft. Ik heb gelezen dat armbanden te maken kunnen hebben met relaties of toekomsten, maar ik wil er graag iets meer duidelijkheid over.

Met vriendelijke groet,

Eric

1 keer bewerkt. De laatste keer was 12 jaar geleden door marco.troost.

16 jaar geleden

Hoi Eric,

Kan je je herinneren hoe het voelde in de droom dat het armbandje stuk ging? Het komt op me over dat het iets is dat heel eigen voor je is, dus ik kan me voorstellen dat je het in de droom erg vond dat het stuk ging. Is er, bij alle veranderingen de laatste tijd, iets van jezelf dat in het hele proces is blijven liggen? Dat kapot is gegaan? Misschien is de droom een waarschuwing dat je daar aandacht aan moet besteden.

16 jaar geleden

Hoi Eric

Volgens sommige droomuitleggers staat een armband symbool voor een huwelijk dat in aantocht is. Het zou ook een verbetering van een huidige relatie of huwelijk kunnen betekenen. Het is van belang of de armband in de droom sterk of zwak is, heel of gebroken. Ook het materiaal, de kleur en het gewicht zijn van belang. Hoe mooier en duurder de armband, hoe groter het geluk.

Verder valt er eigelijk niets van te maken, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Eric
16 jaar geleden

Bedankt Hans, voor je reactie :).

Droomcoach:

Dat armbandje is iets heel eigen voor me, alhoewel het een simpel armbandje is die ik eens op een markt heb gekocht. Mijn zusje en ik dragen allebei zo'n armbandje. Toen het armbandje kapot ging voelde ik me niet fijn.

Ik ben sinds mijn nieuwe baan, en eigenlijk sinds alle veranderingen, wel persoonlijk erg snel veranderd. Ik reageer volwassener op situaties. Ik weet niet of er iets is dat ik heb laten liggen. Ik draag nu ook een andere kledingstijl dan eerst (netter, voor mijn werk), maar dat vond nog niet plaats toen ik die droom had. Ik voel me niet zozeer vervelend dat ik een andere kledingstijl heb dan eerst. Kun je misschien iets duidelijker zijn in je vraag, zodat ik er beter over na kan denken?

16 jaar geleden

Het gevoel dat je hebt in je droom, als er zoiets gebeurt als met je armbandje, is belangrijk. Er is iets gebeurd waardoor je armband stuk is gegaan. De droom zegt dat je daar aandacht aan moet besteden, daar ben ik van overtuigd. Anders zou je je niet zo gevoeld hebben.
Als ik je toelichting lees op je armband, kan ik me voorstellen dat je armbandje staat voor de band met je zusje. Zou het misschien kunnen zijn dat je ergens het idee hebt dat zij de veranderingen niet bij kan houden? Dat zij denkt dat je nu een heel ander mens bent geworden, door je baan en alle andere veranderingen? Dat de band met haar is veranderd, sinds jij volwassener bent geworden? Ik kan me indenken dat de droom je vertelt dat je haar misschien even moet bijpraten. Dat je haar duidelijk moet maken dat er uiterlijk wel het een en ander is veranderd bij je, maar dat je nog steeds haar broer bent.

nankie
13 jaar geleden

I droomde dat Ik een blauw Gekraalde armband kreeg van mijn Advocaat de steentjes waren een beetje beschadigd ! what betekend dit ??

-
13 jaar geleden

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Samira
12 jaar geleden

Goede avond iedereen,

Sinds een paar dagen geleden heb ik de firma verlaten. Ik heb gevraagd aan mijn werkgever om mij te ontslaan. Dat is ook zo gebeurd...
Nu heb ik een super goede band met al mijn ex collega's en 1 in het bijzonder. In mijn dromen kreeg ik van hem een armband dat hem zo dierbaar is. Het leek op een vriendschapsband maar iets van zeer goede kwaliteit en modieus. Wij werden er allebei zeer emotioneel van omdat ik wist dat het voor hem zo dierbaar is. Vriendschapsband zag er bruin uit.

Enig idee wat dat zou kunnen betekenen?

Bedankt.

Groetjes
Samira

Marianne Lisabeth
9 jaar geleden

Ik droomde dat er een ja met onder water stond een gedeelte ervan
In kon nog net mijn spullen die daar waren ergens opzetten dat het niet nat werd
Droomde tegelijk mijn hou de armband ging in stukken kan eigenlijk niet het is van goud
Moet wel zeggen deze armband zit een deukje in vind het jammer en draag hem weinig of niet heb hem gekregen van mijn man waar ik nu een half jaar mee getrouwd ben

Weet iemand hier uitleg erover al vast bedankt

9 jaar geleden

JA, duidt bevestiging, instemming, toestemming, inwilliging of toegeving aan. Je moet ook NEE kunnen zeggen om voor je jezelf op te komen. Staat de JA onder water dan is het denkbeeldige emmertje overgelopen. Je kon net je spullen op het droge zetten. Wanneer je onderwater bent betekent dat je overweldigt bent door emoties en je hebt behoefte om je leven meer onder controle te hebben. De armband is het symbool van liefde, trouw en geluk in de relatie. Maar de armband is beschadigd. Gaat het daarmee niet zo goed? Zolang je als maar JA en Amen zegt tegen je man, dan verlaag je jezelf in de relatie. Een goede relatie hoort gelijkwaardig en in balans te zijn. Dan houdt het, het langste stand.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024