Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Een boodschap

Kaya
6 jaar geleden

Hallo,

De laatste tijd heb ik het moeilijk gehad doordat ik examens heb gehad en ik nu moeten wachten, dat zorgde voor stress, spanning en verdriet. Ik vertelde mijn moeder dat ik mijn opa erg mis (stiefvader van mijn moeder) omdat ik zo graag zo willen dat hij zag hoe hard ik werk voor mijn doelen en toekomst. En omdat hij mijn zus wel zag opgroeien werd ik er emotioneel van en mijn moeder ook, want het was echt een top man, opa en vader!

3 dagen na het gesprek met mijn moeder, had ze een droom, van mijn opa. Hij had mijn moeder aangesproken en verteld dat hij weet hoe hard ik mijn best doe en erg trots is. Nu vraag ik me af of het gewoon een gedachten is van mijn moeder die dat zelf heeft verbeeld of mijn opa die echt een boodschap achter wilde laten.
Ik geloof wel in geesten, dat een ziel nooit verloren gaat, maar ik weet niet of ik dit echt in mij op moet nemen. Wat als mijn opa echt de boodschap kwijt wilde dan geeft het mij weer een beetje hoop

6 jaar geleden
Beheerder

Het is nooit te bewijzen maar zulke "boodschappen" komen zeker voor.
Waar het om gaat is of jij er iets aan hebt.
Als dat jou moed en hoop of zelfrespect oplevert, houdt dat dan vast.
Ze zijn dichterbij dan je denkt en hun wereld doorkruist de onze zonder dat we het bemerken.
Dat is wat Jezus bedoelde met* "het Koninkrijk der hemelen is onder ons".
Waarmee Hij eenvoudig de geestelijke wereld bedoelde.

Je opa is tegelijk een beeld van de oude wijze man als archetype.
Het onbewuste gebruikt beelden uit je leven.

*Of deze, toen ze een begrafenis zagen, "laat de doden hun doden begraven", waarbij de "doden" de onbewusten zijn of de blinden.
Ook het beeld van de slapende wijst op de onbewuste mens of de geestelijk blinde.
Of "wie oren heeft hore"

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Ja, dus verwerk je hetgeen tijdens je droom waar je bewust of onbewust voelt. Een droom is een natuurlijke manier van loslaten.

Je moeder deelt je verdriet ook en gaat dromen over je opa. Ik geloof ook in andere dimensies. Maar denk toch dat deze droom meer een verwerkingsdroom is, omdat je opa in haar droom precies de dingen opnoemde waar jullie mee zitten. Het is een droom van je moeder, waarbij ik veels te weinig details (+emoties) heb om een goede analyse te maken.