Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dode baby's

Anoniemedromer
6 jaar geleden

Hallo leden,

Afgelopen nacht droomde ik dat op zoek was naar een kerk (ben niet christelijk) ik maakte een rondje en toen kwam ik twee oude buurmeisjes tegen. Ik was nog steeds opzoek naar de kerk en toen maakte ik weer hetzelfde rondje wat ik eerder had gelopen en toen vond ik de kerk wel. Bij de ingang van het hek lag aan de ene kant een dode baby in aarde. Deze baby werd mee naar binnen genomen en toen weer tot leven gewekt door het vast te houden. Even later werd aan de andere zijde van het hek weer een dode baby gevonden deze is ook weer naar binnen genomen en ook tot leven gewekt. Deze droom zou ik als negatief en vreemd beschrijven omdat er een enge sfeer was. Niet angstig maar eerder akelig want ik was er niet bang van geworden maar juist erg verward. Het was binnen in de kerk erg donker geen heldere verlichting en erg klein. Wie kan me meer info hierover geven wag wellicht wel de betekenis hiervan zou kunnen zijn?
Bvd.

6 jaar geleden
Beheerder

De kerk heeft een geestelijke betekenis.
De dode kindjes zijn zaken die je begraven hebt (verdrongen)
Het is de ziel die verloren is geraakt.
Omdat het om buurmeisjes gaat denk ik aan de verloren of verwaarloosde anima.
Een kerk hoeft op zich geen geloofsinhoud of confessie in te houden.
Vaak is het een Zelfsymbool of een zielehuis.

Het verwaarloosde, begraven of verweesde kind staat meest symbool voor de ziel en het innerlijke kind.
De aarde is een beeld van de stoffelijke wereld. (moederlijk)

Een kerk wijst op de behoefte aan inkeer dus niet dat extraverte maar verdieping.

Het kind wijst op iets dat nieuwe mogelijkheden in zich heeft.
Ook liefde, vertrouwen, openheid, levenslust enz.