Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hijskraan

1511rosa7866
6 jaar geleden

Ik heb een week terug heel gek gedroomd, het klinkt ook best een beetje heftig.
Ik droomde dat ik in de tuin zat met mijn ouders, vanuit de tuin kijk je een park in.
In het park zag ik plotseling een hijskraan staan.
Van die hijskraan sprong een vrouw af, mijn familie had niks door.
In mijn droom ben ik naar het park gegaan en gekeken wie het was maar hierna werd het steeds vager en ben ik wakker geworden.
Omdat het zo realistisch was en ik met mijn familie was ben ik toch best benieuwd wat het betekend. Iemand enig idee?

6 jaar geleden
Beheerder

Een hijskraan is een soort mannelijke draak. (ijzeren dinosaurus)
Die kraan hoort niet in een park.
Dus de rust van het geheel wordt plots verstoord door de suïcidale vrouw.
Dat kan op depressiviteit wijzen of een anima die als dramaqueen functioneert omdat ze verwaarloosd wordt.
Technisch of kil rationeel denken kan zoiets veroorzaken.
Het is jouw droom dus het staat waarschijnlijk voor iets in jezelf dat er genoeg van heeft.
Aangezien je minstens medeverantwoordelijk bent voor de inhoud van je dromen moet je jezelf afvragen hoe die vrouw zich voelt en waarom?
Vaak kun je door zelf in de plaats te gaan staan van alle elementen in je droom tegenover het ego erachter komen.(*Gestalt therapie)

Een hijskraan is bedoeld om iets zwaars op te lichten zodat je kunt denken aan iets moeilijks boven water halen.
Het bos is de natuur en het onbewuste, het niet aangepaste, niet kunstmatige. (moeder natuur).
Misschien meent de vrouw dat haar natuur teveel wordt bedreigd?
Ze moet de draak hebben beklommen of heeft zich juist bevrijd.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.