Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Angstige/vreemde droom

Dirk
6 jaar geleden

Hoi,

Vanacht had ik een droom waar ik één nacht in een groot kasteel verbleef, ik had een ruime ouderwetse kamer met groot 2 persoonsbed. Er was een vrouw die ik niet kon maar mijn vriendin leek te zijn. Ik ging samen met haar naar het dak van het kasteel waar een soort van terras was. Ik keek naar beneden en werd heel angstig van de hoogte.
Later kwamen we in een grote zaal met meerdere mensen die in een kring zaten, daar was ook een oude leraar van me.

Daarnaar droomde ik van een vogel die snel weg duikte en terugkwam als kat die me besloop en aanviel waarna ik ineens wakker schrok.

Ik weet niet of het laatste een onderdeel was van alles of dat het een aparte droom was.

Er heerste een hele grimmige/angstige sfeer. Weet iemand wat dit ongeveer zou kunnen betekenen?

6 jaar geleden
Beheerder

Doet een beetje denken aan de graalburcht waar je vergeet de relevante vraag te stellen.
De oude leraar is waarschijnlijk een beeld van de oude wijze man.

De vogel kan een zielesymbool zijn.

De vrouw en de kat hebben beslist een connectie met elkaar.
Het lijkt erop dat je niet in harmonie leeft met je anima en dat wreekt zich.
Een kasteel kan een Zelfsymbool zijn, maar het is ook het onbewuste en het labyrint.