Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ballon

6 jaar geleden

Hallo ik droomde dat ik in een kasteel met meerdere verdiepingen net zoals een garage.
en ik was op 1 van de vele verdiepingen en er was ook een snelle manier om naar beneden te gaan, en dat was namelijk een blauwe ballon in de vorm van een hartje

ik zag 2 mensen er aan hangen aan een dun touwtje en de ballon bracht ze heel langzaam naar beneden
alleen ik durfde het niet omdat ik bang was dat het touwtje het niet zou houden

de keuze om met de ballon naar beneden te gaan kwam meerdere keren in de droom op mijn pad

6 jaar geleden
Beheerder

Een kasteel is vaak een Zelfsymbool. Daarin kom je het beroemde labyrint tegen van het onbewuste.
De meerdere etage's zijn symbolisch de stadia van bewustzijn. De garage is een beeld van passiviteit maar ook het onbewuste als opslagplaats.
Het blauwe ballonnetje is een zweef attribuut. Ballonnen dragen altijd het gevaar met zich mee te klappen en dan val je omlaag in de vaak harde realiteit. Een ballonnetje kan een idee zijn of een relatie enz. Maar wie wil er nu aan een draadje aan een ballon hangen?
Het hartje is waarschijnlijk een liefde, maar wel een broze.
Het paar daalt af naar de begane grond wat betekent dat hun opgeblazen plannen en de inflatie van de euforie een vaste bodem vindt of zoekt.
Jij echter vertrouwt niet op het lijntje met een relatie. Je zou het als relatie- of bindingsangst kunnen associƫren.
Maar waarom daal je niet de trappen af op eigen benen?