Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo, Ik droomde vandaag over mijn ex.
In het echte leven hebben wij ruzie en hebben ruim 1,5 maand geen contact. De ruzie gaat o.a over zwangerschap, best heftig allemaal.Hieronder zou ik mijn droom kort toelichten.
Ik droomde als eerst dat mijn ex moest invallen als docent op mijn school( in het echte leven is het ook een docent) Ik zag hem zeg maar buiten staan want het was een andere klas waar hij moest invallen(hij zag mij overigens niet). Wat mij opviel is dat hij heel zuur keek niet boos maar heel zuur alsof ie niet gelukkig was. Tijdens het buiten spelen viel het mij op dat hij niet actief was en maar in een hoekje stond. De volgende dag moest hij voor mijn klas invallen maar hij was er niet. Niemand durfde te bellen dus ik belde en zei: "hey je moet hier invallen! waarop hij eerst antwoorden toen ik belde met wat moet je. Toen zei hij nee hoor ik moet niet ..... komt invallen mijn oude mentor. Toen had ik opgehangen en kwam mijn oude mentor ik was zo blij om gaar te zien, en gaf haar een knuffel en wilde haar alles vertellen over wat er zich afgespeeld
heeft tussen mij en die ex(haar collega). Later die dag waren wij samen in het oude huis van mijn moeder mijn ex sliep op het oude stapelbed boven hij zei dat hij heel moe was en nu wilde slapen(hij zag er ook moe uit). Hij had zijn telefoon zo onder zijn kussen en ik pakte die om te kijken wat die allemaal uitspookte. Ik kwam tot ontdekking dat hij met een vrouw sprak(maar had dit nummer niet opgeslagen met een naam dus je zag alleen dat nummer) ik vroeg wie dat was hij vertelde dat dat een buurvrouw was van verder op(ik realiseerde mij dat ik eerder een droom kreeg waar hij mij vertelde dat hij iemand had ontmoet die aan het einde van zijn straat woonde)(hij was toen pas verhuisd in hey echte leven) ik vroeg hoe oud zij was en hij zij dat dit een oudere dame was(+-40) hij zelf is 28.Ik keen naar hun chat en zag dat zij maar 3 foto's van zichzelf had gestuurd ik vond haar geen mooie dame en dat zei ik ook tegen hem mijn broertje was erbij en wij deelde dezelfse mening over de vrouw. Ik pakte telkens zijn telefoon om te kijken en ik stuurde haar een spraak bericht waar ik heel kinderachtig vertelde dat hij lelelijk was.Ik zag dat hij het niet leuk vond toen ik zijn telefoon pakte maar hij liet het wel toe(alsof ik nog macht over hem had) Toen vertelde hij mij ook dat het niet lukte(bedoelde zeker met haar versieren of iets dergelijks) ondertussen had zij geantwoord op het bericht(van mij, die spraak memo) zij antwoorde heel lacherig en gewoon normaal via de app. Ondertussen liet ik mijn ex mijn dikke buik zien, en hij zei dat het een mooie buik was. Ik werd boos en zei dat ik het echt heel erg vond dat hij mij zo in de steek liet terwijl ik zwanger was. Daarop antwoorde hij dat hij er na de bevalling weer contact op zou zoeken. Ik vertelde hem dat hij er eingelijk er nooit echt is geweest in het begin ook niet, en ik het echt heeel erg vond. Toen beseffte ik mij dat ik zijn telefoon nog had en wilde kijken naar het gesprek van zijn moeder (omdat ik sterk een gevoel heb ij het echte leven dat zij niet echt heel aardig over mij sprak, zij deed wel altijd aaardig in mijn gezicht en lief) Dus wildr echr weten wat voor rol zij precies speelde in die situatie. helaas werd ik toen wakker... weet iemand wat deze droom betekent?
Beheerder |
Misschien is het beeld van de "docent" dat je iets moet leren (van het leven?).
Maar het zou ook kunnen dat hij de docent is in de zin van jou iets dicteren. (voorschrijven)
De docent kan een animusbeeld zijn van de innerlijke criticaster.
Hij kijkt zuur en wat heb je aan een "leraar" die zuur kijkt? dat is iemand die iets bij zichzelf niet op orde heeft en dus niet het goede voorbeeld kan geven. Spelen kan hij niet, dus hij is iets in zichzelf kwijt. (vrouwelijke of creatieve kant, het kind in zichzelf)
In een hoekje staan kan een strafpositie inhouden of langs het lijntje afwachtend toekijken. (introvert/ passief)
Een leraar kan het "dorre" verstand zijn.
Blijkbaar valt hij op "rijpere" vrouwen (of moedertypes). Misschien is hij heel onvolwassen?
Maar het gaat hier om een verwerking en jaloezie. Jij immers bekijkt zijn telefoon.
De dame in kwestie is niet mooi, maar wat zegt dat over een eventuele relatie?
Jij ziet haar als de pad uit de bekende put. Bovendien schilder je ook hem als lelijk af. Dat zegt wel iets over je kijk op de zaken en je boosheid.
Je hoopt iets te vinden om hem aan het kruis te nagelen of te brandstapelen zodat jij geen schuld hebt aan de "scheiding".
Ook de (boze stief-)moeder spreekt kwaad of lijkt een gifmengster. Maar draait jou wel haar goed kant voor. (Dualiteit is hier altijd kenmerkend)
Het is niet bekend of je werkelijk zwanger bent, maar de houding van je ex of vriend is er wel zo een van je zoekt het zelf maar uit met de zwangerschap want ik kan nu niet met je naar bed of zoiets. (of de dikke buik vol problemen)
Mannen houden er meestal niet zo van als je zwanger bent, want het kind staat tussen hen en de moeder en dus ontstaat er concurrentie.
De lusten en lasten zijn een apart verhaal waarbij ze de eerste op de (egoïstische) voorgrond willen zetten.