Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreemde in bed

Jannie
8 november 2008

Goedemorgen,

Kan iemand mij misschien helpen te verklaren wat onderstaande droom betekent?

Ik lag in bed en naast me lag mijn man te slapen (althans dat dacht ik) gek
genoeg hoorde ik hem even later naar de slaapkamer lopen, zich uitkleden en
toen in bed stappen.
Dit terwijl er nog steeds iemand naast me lag en zachtjes snurkte.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

9 november 2008

Hoi Jannie.

Het is van belang of het om een onbekende of een bekende man gaat. De onbekende man in de droom symboliseert de schaduwkant van de dromer. Vaak is de onbekende achtervolger in onze dromen de duistere kant van onszelf. De onbekende man wil ons dwingen onze gebreken onder ogen te komen.

Het bed is de ruimte van onze geborgenheid waar we rust, warmte en seksueel genot vinden. Soms is het juist het bolwerk van onrust, ziekte en verdriet.

De slaapkamer is de plek waar we vrijen en waar ons (eigen ik in de huid van een ander kan kruipen). De slaapkamer is de plek van liefde maar ook van liefdesverdriet. Verder duidt de slaapkamer soms op de nodige rust die we moeten nemen, maar soms ook op ziekten.

Het is ten eerste van belang te weten waarom we ons in de droom uitkleden. Wie zich in de droom uitkleedt heeft in het waakbestaan niets te verbergen. Toch moeten we in dat geval oppassen dat we niet te veel blootgeven, hetgeen later tegen ons gebruikt kan worden.

Ik denk dat de droom over je zelf gaat omdat je je uit kleed en in bed stapt, het kan een waarschuwing zijn je eigen problemen onder ogen te zien en daar proberen wat aan te doen.

Die man die naats je ligt wijst al in die richting, terwijl je nog iemand ziet die zeg zelf uitkleed en ook in bed gaat liggen.

Kleden we ons in de droom uit omdat we onszelf gaan wassen dan willen we in het waakbestaan van een rot gevoel af.

Zomaar een paar woorden uit jou droom, het hoeft niet waar te zijn, maar willicht zij er ook daar je wat aan hebt.

Groeten H@ns

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024