Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ruzie, huilen, en een neppe dood

S
6 jaar geleden

hallo,

ik heb nu vaker de droom dat k alleen maar ruzie heb waar ik schreeuw en weg ren van mensen. Ik huil histerisch in mijn dromen. Vandaag droomde k dat ik dit weer en daarnaast fakete ik mijn dood, en hield me verborgen. terwijl k me verborgen hield werd ik verliefd op iemand die me hielp. we deden veel dingen samen. terwijl hij me probeerde te beschermen werd hij neergestoken, zodat mensen niet zouden te weten zouden komen dat ik nog leefde. dat is ook het moment dat ik tevoorschijn kwam en huilend naar hem toe ging (waar mensen bij waren) iedereen werd stil. en toen werd ik wakker. Ik zit al de hele dag te denken aan deze droom en ik ben heel nieuwschierig naar wat het zou kunnen betekenen. Ik hoop dat iemand misschien iets weet.

6 jaar geleden
Beheerder

Je hebt geen waardegevoel of neigt naar depressie.
De "ridder" zou je komen redden.
Maar dat is een voorbeeld van het heldenarchetype dat je erdoorheen moet slepen.
Het is echter de bedoeling dat je op eigen benen leert staan.
Liefde is mooi maar zal er niet altijd voor je zijn.
Eigenlijk wil je niet meer bestaan of gezien worden.
Wat is er loos dat je zo weinig liefde voor het leven vindt?
Het leven is te kort om in de kast te blijven zitten.
Maak er wat van, anderen zullen het niet aan je deur komen brengen.
Liefde is iets wat je kan overkomen maar het is zelden blijvend en zo vluchtig als de wind.
Daarom wordt je held neergestoken, om te voorkomen dat je te afhankelijk wordt.
Dood gaat niets in dromen. Op een andere keer zal er weer een held verschijnen.
Maar reken er niet teveel op. Een goede leraar laat je opzettelijk een poosje in de steek.