Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vogelspin

6 jaar geleden

hoi ik droomde dat ik in mn kamer een vogelspin zat, ik was wel een beetje bang dat de spin onverwachte bewegingen zou maken
alleen dat gebeurde niet de spin bleef gewoon rustig zitten en ik maakte fotos van de spin
gr

6 jaar geleden
Beheerder

De spin is meestal een negatief angstsymbool.
Het is een vrouwelijk archetypisch symbool als de weefster van het levenslot. (Hoewel vogelspinnen niet weven, daartoe zijn ze te groot)
Spinnen zijn wel nuttig als bestrijding van het kwaad, maar niemand zit rustig als er een monsterlijke vogelspin in huis is, want sommigen zijn zeer gevaarlijk, zelfs dodelijk.
Het kan een negatief moederbeeld zijn. Iemand die je inspint en het leven uit je zuigt.
Je gaat dan gezellig foto's maken maar hoe zou je je werkelijk voelen met zo'n griezel in huis?
Je weet immers nooit wat er in dat brein omgaat of wanneer hij bliksemsnel zal bewegen en aanvallen.
Vogelspinnen kunnen flinke sprongen maken.
Alleen leuk als ze veilig achter glas zitten. (alhoewel ik ervoor kies zover mogelijk ervandaan te blijven)
(Hier op de fotoclub zaten ze in een hal met vitrines, nou voor mij een reden er nooit meer te komen. Jakkie.)

De vogelspin staat symbool voor het kwaad.

Spinnen zijn in sommige culturen schelmen.
De spin is een attribuut van Shiva.

Een spin kan staan voor gedachten weven of iets kwaads uitbroeden.
Of een web van intriges en onvrijheid.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.