Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kunnen verplaatsen van plaats en achternagezeten worden.

Tigo
6 jaar geleden

Hey,

Ik had dus gisternacht een droom gehad, en ik weet niet of het nou iets betekend of dat het gewoon een nutteloze normale droom is.
Ik moest naar school, ik kwam al bijna te laat, maar opeens was ik daar op school. Ik had verschijnseld. (het voelde echt, verschijnselen is uit de boeken en films van Harry Potter)
Daarna werd ik er (in mijn droom) beter in, en kon ik wanneer ik maar wilde ineens op een andere plaats zijn. Plots moest ik weg vluchten voor iemand, hij zou iets ergs doen. Ik verschijnsel zo snel en zo ver ik maar kon, maar telkens was ik maar een paar meter verder. De gedaante bleef op mij af rennen, terwijl ik dus nauwelijks vooruitkwam.
Net voordat hij mij bereikte kon ik nog 1 keer verschijnselen, en dus verdween ik naar een plaats ver weg. Op dat moment werd ik wakker.

Ik weet niet of het iets betekende, maar na de droom had ik echt het gevoel dat het echt was, en het voelde ook alsof ik een avontuur en actie achter de rug had.

Groetjes
Lucas

6 jaar geleden
Beheerder

Dit zijn van die schaduwdromen.
De persoon is een deel van jezelf dat je met angst vervult.
Maar je kunt de dus niet aan ontkomen.
De duistere kanten van onszelf zijn vaak inderdaad een reden te willen vluchten omdat we de aangename kantjes gebruiken om de veren van het ego op te poetsen.
Als die tegenstelling te groot wordt komt het onbewuste in opstand en veroorzaakt beklemmende paranoïde aandoende dromen.
In de realiteit kan het ook voorkomen want een paranoïde iemand leeft in een droom- of waanwereld.

De vraag is nu waarvoor je in de realiteit bang bent of voor wegloopt?

Harry Potter is een demonische figuur. Goed beeld van geprojecteerde onbewuste inhouden die vooral het kwade benadrukken.
Wie het kwade bestrijdt raakt er gegarandeerd door besmet want het veroorzaakt inflatie.
Een van de kenmerken is agitatie, uitvergroting, machtsambities en hoogdravende taal.
Wie door de schaduw raakt geïnfecteerd verliest ook zijn gevoel voor humor.
Het "goede" wordt daarmee identiek of zelfs erger dan het kwaad dat het meent te bestrijden.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Ja, in een droom kan alles. Ook verschijnselen. Het heeft te maken met tijd, ruimte, snelheid van het licht, zwaartekracht en tijdreizen. Je maakt onbewust deze versnelling. Maar of het werkelijk kan is nog een fantasie. Hoge snelheden kan ons lichaam niet aan. Een straaljagerpiloot moet bijvoorbeeld al superfit zijn om zijn ding te besturen. De G-krachten geven druk over het hele lichaam. Maar alleen de ziel kan zich wel verplaatsen op die manier. Deze kan wel uittreden en is zo licht als een veder. De gedaante jaagt je op. Het kan zijn dat je in het echte leven je opgejaagd bent of niet goed om kan gaan met de maatschappelijke druk.