Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droomde dat ik mijn stiefmoeder zag staan tegen een bruine kast deur aan op zolder.
ze was naakt en er was iets niet in orde, we kregen ruzie en ik gilde tegen haar dat het mijn kind was. ( ik heb een dochter van een jaar) en zij is nogal jaloers en wil graag de baas spelen in het echte leven.
Later waren we weer op een zolder mijn vader er nu ook bij het was donker en niet prettig op de zolder, buiten regende en stormde het er was nog een bekende bij, er was een rare sfeer. ik was van plan om naar buiten te gaan en probeerde een plastic zak te lenen voor mijn spullen.
Ik weet dat zolder voor je verleden staat > maar wat betekend de droom verder als iemand suggesties heeft zijn die meer dan welkom.
Hallo Mina,
De zolder staat niet per se voor je verleden, meer voor je hoofd. Als een huis je lichaam is, is de zolder de bovenste verdieping, dus de plek van je gedachten. Daar is bij jou een conflict. Het betreft je relatie tot je familie en je kind; dat conflict los je nu op door in je hoofd te gaan zitten, na te denken. Maar zoals je ziet, komt daar alleen maar ruzie van. Je weet dat je er iets mee moet, maar je bent bang om naar buiten te gaan. Daar is het nat, storm, regen, dus je hebt vermoedelijk het idee dat in allerlei heftige, emotionele toestanden terecht komt, als je je problemen niet op een rationele manier oplost. Toch zegt de droom dat je uit je hoofd moet gaan en naar beneden moet - naar je gevoel bij het conflict. Misschien ga je dan helemaal niet naar buiten, maar kom je, op weg naar je gevoel, een heel andere oplossing tegen. Eentje die jouw eigenheid beschermt (het beeld van de plastic zak voor je persoonlijke spullen).
hallo
ik had 2 dagen voor mijn operatie (die gisteren was) een droom over vleermuizen ik reed van een dijk af en toen vloog er een grote groep vleermuizen over me heen er gingen er twee op mijn schouders zitten 1 op beide toen wou ik ze er allebei afslaan met mijn beide armen maar toen beten ze allebei in mijn handen op allebei dezelfde plek. wat kan dit betekenen??
Hoi Christian,
Je koppelt de droom zelf aan de operatie. Waarschijnlijk staan de vleermuizen voor je angst voor die operatie. Een vleermuis staat symbool voor angstaanjagende ideeën, gedachten. Enge gedachten boven je - er hing je iets boven het hoofd, waar je tegenop zag, bang voor was, dat je pijn zou kunnen doen. Inderdaad: een operatie.
Dromencoah super bedankt voor je uitleg!
Zou je ook naar deze kunnen kijken?
Ik droomde dat ik met mijn vader en stiefmoeder in winkel stond, mijn vader gaf me een boek dat bleek een soort van zijn dagboek te zijn het ging over zijn leven ik begon bij het begin en was ineens bij het midden.
Ik kan me herinneren dat ik de letters las maar het enigste wat ik me nog kon herinneren toen ik wakker was dat hij zijn vrouw weleens slapend zag liggen zonder kleding op een rieten sofa en dat ze dan in vuur en vlam stond. en dat hij bij haar nog maar 1000 euro bij moest doen omdat hij mij meer geld had geleend dan zij had gewild. ( in het echte leven heb ik inderdaad een hoop geld geleend wat zijn idee was )
later liepen we aan het eind van een winkel straat tijdens het lopen liep ik op niet goed zittende schoenen, iemand probeerde me schoenen te verkopen en ik wilde geen andere schoenen, deze persoon keek me na en ik wist dat hij dacht op deze schoenen red ze het niet lang. aan het eind van de winkel straat aangekomen wist mijn vader niet precies welke kant we op moesten, zijn vrouw werd daar boos om en uiteindelijk gingen ze toch de weg die mijn vader wilde. ik stond erbij en zei niks hun probleem dacht ik.
later keek ik voor babykleding ik keen bij de sale maar kocht toch niks.
Later zat zij achter de computer normal gesproken mijn vaders plek, hij was buiten. zij moest een tel nummer hebben en bedacht zich dat dat in 1 van mijn boeken stond ze wilde daar in kijken ik wilde dat niet en keek zelf ze probeerde zo veel mogelijk te lezen wat er in stond, ik moest het letterlijk uit haar handen rukken en zeggen dat dat prive was. en ze wist heel goed wat ze aan het doen was niet normaal was, mijn vader hield zich er buiten.
als laatste moesten we naar een fotowinkel waar een fotoprotet van ons gemaakt moest worden. ik droeg een hoop laagjes kleding over elkaar. tijdens de toch ernaar toe kwamen we langs straatten makers en we moesten er langs mijn vader droeg mijn dochter en zij tegen kusje, wat absoluut niet normaal was om te zeggen ik schaamde en duwde mijn vader er langs en mijn vaders vrouw werd weer es boos.
Hey Mina,
Zo te lezen gaat deze droom over hetzelfde als je andere droom: gevoel en verstand zijn bij jou in conflict. Je stiefmoeder staat voor je gevoelskant en daar wil je in de droom eigenlijk niets van weten. Ze heeft ruzie met je vader - je rationele kant en je doet alsof het conflict niet jouw probleem is. Maar daardoor volg je steeds je ratio, terwijl alle signalen in de droom zeggen dat het niet goed is om je gevoel te negeren. De droom zegt dat je moet gronden, met je beide benen op de grond moet komen. Je draagt nu 'schoenen waar je het niet lang op redt' en er zijn stratenmakers bezig. Beide symbolen geven aan dat je echt uit je hoofd, naar je gevoel moet. Dan wordt de stiefmoeder in je droom misschien gewoon je moeder, een persoon waar je wel een goed contact mee hebt. Zolang je je gevoel blijft verwaarlozen, zal het beeld van je boze stiefmoeder terugkomen in dromen. Want je gevoelskant protesteert, is boos. Gevoel en verstand zouden moeten samenwerken, maar nu strijden ze om een plek.
thanks again!
Ik zal proberen je advies op te volgen, mijn droom van vannacht was weer hetzelfde als de voorgaande.
dus het zal nog wel even duren voordat het me werkelijk lukt.
Niet zo pessimistisch! Als dromen steeds terugkomen, betekent het meestal dat de tijd rijp is om er echt iets aan te doen. In je dromen zitten helpers: de stratenmakers en de schoenverkoper. Het lijkt me dat dat betekent dat je er ook in werkelijkheid hulp bij kunt gebruiken. De hulp betreft de grond onder je voeten. Hoe zou het zijn om iets van yoga of zo te doen, of haptonomie? Daarbij wordt veel aandacht besteed aan aarden. Het is een fijne manier om uit je hoofd, in je lichaam te komen.
Wat je nu zelf kunt doen, is de droom nog eens helemaal navoelen. Zoek een plek op waar je ongestoord alleen kunt zijn en probeer weer in het gevoel van je droom te komen. Als je voor jezelf de droom navertelt en naspeelt, voel je zelf meestal wanneer het spannend wordt en wanneer je je in de droom beter voelt. Zo herken je wat het probleem in de droom is en vind je ook de oplossingen die aangereikt worden. Want die zitten er altijd in. Oplossingen in dromen zijn bijvoorbeeld te herkennen aan licht, wit, geel. Naspelen helpt om bij je eigen intuïtie te komen en daarmee bij je eigen kracht om problemen op te lossen. Succes ermee.
Deze droom heb ik een paar dagen geleden gehad:
Mijn vader kocht een huis op Kos, omdat hij een ton had gewonnen met staatsloterij. Ik, mijn vader en mijn zus woonden er. Het was een heel groot huis, met een grote tuin en 2 zwembaden.
Even later zag ik het hoofd van mijn stiefmoeder door de struiken heen komen, mijn vader maakten een kort praatje maar liet haar later weer gaan.
Daarna gingen we (vader, zus en ik) boodschappen doen. We zagen mijn vaders vrouw bij de poortjes van de supermarkt met een andere man. Mijn vader was er even kwaad over maar het kwam later niet meer terug in mijn droom.
Maar het gekke is, dat ik 2 dagen terug te horen kreeg dat mijn stiefmoeder echt iets met een andere man heeft. Is dit toeval?
Droominfo, © 2024