Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rok

6 jaar geleden

hey iedereen
wat ik vertel zijn dromen van toen ik klein was ik schat 4 of 5 jaar en deze droom is mij in mijn geheugen gegrift
ik ben man maar ik droomde alle dagen dat ik rokjes droeg
ik voelde mij gelukkig,opgewonden, echt super en had ook een speciaal gevoel onder het rokje
ik droeg geen andere vrouwen kleding enkel het rokje
nu droom ik soms dat ik in mijn rokje op straat rondloop en bij vrienden zit en iedereen vind het heel normaal zoals het hoort bij een vrouw maar toch heb ik er niet zo een fijn gevoel bij dan ga ik meestal ergens achterstaan dat ze het rokje niet zien :) bij vriendinnen alleen voel ik mij wel op mijn gemak en heb ik een fijn gevoel.
ik weet niet wat het zou willen zeggen

6 jaar geleden
Beheerder

Het kan te maken hebben dat je de vrouwelijke eigenschappen meer wilt laten uitkomen.
(Zoals een vrouw "de broek" aan wil hebben)
Soms is het een uiting van een homoseksuele kant die ieder in zich draagt, meestal onderdrukt.
Misschien moet je nog uit de kast komen?

Het komt wel vaker voor dat halverwege het leven het vrouwelijke element of de anima haar invloed laat gelden.
Dan ontstaat twijfel over de "voorkeur" en een identiteitscrisis kan maken dat men een heel andere koers gaat varen.
Integreren van gevoelens is zeker voor mannen een lastig probleem.
Mannen zouden meer moeten feminiseren. Dat zou de kloof reduceren en de man ook een minder strijdhaftige of zakelijk kille en harde onpersoonlijke mentaliteit nastrevende houding opleveren.

Travestie is vaak een gefrustreerde beleving van wat men niet kan zijn in deze maatschappij.
Tegenwoordig met het veranderde genderbeeld en androgynie of trannie's probeert men krampachtig een tussenweg te vinden.
Het zou niet zo moeilijk zijn als de maatschappij leert accepteren dat er nu eenmaal mensen bestaan die niet kunnen leven met die opgelegde rolpatronen of normen.

Iedereen is in principe een dubbel geaard wezen. We hebben allemaal mannelijke en vrouwelijke kanten.
Wie te mannelijk leeft zal daarom juist dromen krijgen over het vrouwelijke dat het beeld dat men van zichzelf heeft compenseert of absurd maakt.