Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

twee auto's gestolen

wereldbolletje
6 jaar geleden

Vannacht droomde ik dat ik twee auto's had, eentje was mijn huidige auto (zwarte auto) en andere was auto die mijn ouders vroeger reden en erg favoriet was (rode auto). Mijn huidige auto is eigen total loss (in het echt) verklaard, maar kan er prima mee rondrijden. Ik werd wakker en beide auto's waren weg, gestolen, zomaar van de een op de andere dag.
Toen werd ik wakker... iemand een idee wat dit betekent?

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De auto brengt je naar je doel. Twee auto’s is dubbele power. Een auto geeft je onafhankelijkheid. Je kan gaan en staan waar je maar wilt. Op eens zijn de twee auto’s gestolen. Er is een bepaalde situatie waar je geen controle over hebt. Je bent hierdoor aan huis gekluisterd.

6 jaar geleden
Beheerder

je auto kwijt zijn kan betekenen dat je jezelf kwijt bent.
De auto is net als het huis een beeld van de psyche.
Tegelijk is het beeld van je lichaam.

Je eigen wagen is total loss maar de auto van je ouders is in orde.
Het lijkt erop dat je met een verouderde opvatting leeft naar huidige omstandigheden.
De oude of gedeukte auto is het leven dat schade heeft aangebracht maar desondanks rijd je voort.

Je neemt aan dat de auto's gestolen zijn, maar in het onbewuste verdwijnt alles waar je niet op let.
Het zijn beelden en als je die niet voedt lossen ze gewoon op in het niets.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.