Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Cruise en lava

Daniel
6 jaar geleden

Hallo, zou iemand me kunnen helpen met de betekenis van mijn droom?

Ik ben op een cruiseschip met mijn familie en vrienden. We zitten in een zaal en opeens zie ik buiten lava op ons afkomen. Niemand gelooft het totdat de lava binnen. We beginnen allemaal naar de voorkant van het schip te rennen. Ik (voeten) word geraakt door de stromende lava, maar ik blijf doorrennen en bereik de voorkant. Opeens komt van voren ook lava, maar het lukt me om niet geraakt te worden. Opeens is er een noodmeeting. De mensen van het schip zeggen je hebt 2 keuzes of je gaat met een andere schip ergens anders naartoe en hebt 27 dagen vakantie of je blijft op dit schip. Een vriendin vraagt wat ga je kiezen? En ik zeg ik weet het niet, want mijn ouders en broertje zijn nergens te bekennen.

Dit was mijn droom.

6 jaar geleden
Beheerder

De lava is de zwarte kokende drek die bovenkomt omdat je iets hebt onderdrukt.
Lava is heet en heeft een connectie met opgekropte woede.
Lava is een beeld van de Prima Materia.
Komt omhoog uit het onbewuste of moeder aarde. (mater-ie)
Water en vuur? water is ook het onbewuste. Water en vuur symboliseren ook emoties.
Je bent aan boord en begaat de reis over zee (het onbewuste).
Je zou toch denken dat je zo snel mogelijk van een schip zou verdwijnen dat aan twee kanten volloopt met lava?
Het doet wat denken aan Scylla en Charybdis gevangen tussen twee gevaren en niet weten te kiezen.
De boot kan staan voor een relatie of een crisismoment.
Een schip is een Zij, dus het kan een beeld zijn van de anima.
De lava is een beeld van de draak.
Het zijn angsten waarvoor je wegrent maar je zult ze niet ontkomen.