Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

echt fysieke pijn in mijn dromen

16 jaar geleden

hoi iedereen,

Ik ben al regelmatig op het forum komen kijken om te zien of ik een uitleg zou kunnen vinden voor mijn droom. Maar helaas tot op heden nog niet.

Ik heb de laatste week 2 dromen gehad waar ik echt fysieke pijn voelde. Van de eerste kan ik mij niet zoveel herinneren maar ik weet wel dat het een man mij aan het folteren was met een brandende pook, zoiets wat ze gebruiken om iemand te brandmerken.

En bij de tweede droom ben ik aan het wandelen en zie ik in de nabijheid een strand/zee. Ik begin 'bewust' te dromen en ik beslis om richting het strand te gaan. Maar hoe dichter ik kom hoe meer bedreigend het lijkt. Grijze bewolking, veel mist,... En wanneer ik vlak bij het strand ben krijg ik enorm veel pijn in mijn buik. Het lijkt wel of iemand mijn buik openrekt. Ik neem een stap terug en het gaat terug over, maar wanneer ik terug richting zee wil gaan dan krijg ik die helse pijnen terug.

Wanneer ik wakker werd had ik geen buikpijn, maar ik kon mij wel nog levendig de pijn voorstellen.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want deze droom blijft in mijn hoofd spoken?

Over mezelf kan ik nog vertellen dat ik een redelijke zware emotionele periode achter de rug hebt, maar ik heb wel het gevoel dat ik er eindelijk terug aan het doorkomen ben. Ik voel mij redelijk goed in mijn vel tegenwoordig. Daarmee mijn ongerustheid over deze droom.

groetjes
lieke

16 jaar geleden

Hoi Lieke,

Een pook is een symbool van mannelijkheid. Het lijkt of je daar bang voor bent. Je wordt erdoor gemarteld, je wordt er slachtoffer van. Het element vuur is ook mannelijk, dus je wordt gebrandmerkt door die mannelijke seksuele energie. Je staat op de een of andere manier nog toe dat die mannelijkheid je in z'n greep houdt, je pijn doet.

De zee, water, is een plek waar alle stromen van de wereld op uitkomen. Het is een plek waar je emoties loost, een plek om dingen af te sluiten. Dat is nu dreigend voor je. Misschien ben je bang dat het nog teveel pijn doet. Je buik is in elk geval ook de plek waar je gevoel zit. Dus er zit nog pijn, maar op dit moment is het mistig waar het over gaat. Te dicht bij die gevoelens komen, is nu nog te moeilijk. Voor een deel zit het nog in je onderbewuste. Je dromen houden waarschijnlijk dus toch nog verband met die emotionele periode van je. Sterkte ermee!

thomas
13 jaar geleden

ik heb ook echte pijn gehad in een droom...
ik was opgesloten in een arenamet andere kinderen (ik ben 12) waartegen ik moest vechten.
ik werd met een zwaard in mijn dijbeen gestoken, het was een enorme stekende pijn.
ik werd meteen wakker en ik voelde die pijn nog steeds,toen ik weer insliep was het dezelfde droom maar dan verband om mijn dijbeen.
uiteindelijk was iedereen dood behalve ik einde :S

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024