Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerrie of voorspelling?

Yvonne
26 november 2008

Afgelopen nacht had ik een vreemde nachtmerrie.

Op de laatste dag van de aankomende kerstvakantie ga ik slapen, als ik 's ochtends wakker wordt, blijkt mijn vader in zijn slaap gestorven te zijn. Dezelfde dag hoor ik dat ook mijn vader's vader die nacht overleden te zijn. De week erna ga ik niet naar school, ik huil de hele week.. Eenmaal weer op school wil ik mensen zoveel mogelijk vermijden.

Na deze droom werd ik huilend wakker, terwijl ik me daar helemaal niet van bewust was. Ik wil heel graag weten wat deze droom betekent. Ik vond het ook vreemd dat ik precies wist op welke dag het gebeurde. Zou het kunnen dat het een soort van voorgevoel is en dat er misschien binnenkort zoiets echt gaat gebeuren?

Groetjes, Yvonne.

27 november 2008

Hoi Yvonne.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche. Meestal zal het verloop van de droom ons echter wel duidelijk maken dat voor een dergelijke verandering wel het één en ander opgeofferd moet worden.

De kerst(vacantie) het einde van en periode en een begin van een nieuwe periode.

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen.

Ik denk Yvonne dat de droom op je zelf slaat, misschien staat er iets te gebeuren.

Kijk maar of je erwat mee kan.

Groeten H@ns.
Huilen we in de droom om mensen die zijn overleden dan zullen we in het waakbestaan ons verdriet beter en sneller verwerken. In dat geval werkt het huilen dat we in de droom doen dus genezend.

Wie zich in de droom verstopt(vermijden) loopt in het waakbestaan weg voor bepaalde situaties, mensen of problemen. Waarvoor en waarom zou de droom duidelijk moeten maken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024