Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wat betekend deze droom??

8 december 2008

hey allemaal,

ik heb gedroomd dat ik in mijn kamer sliep op mijn bed en naast mij sliep mijn vriend. ineens was hij weg en ik werd wakker helemaal vedrietig in mijn droom omdat hij er niet meer was en keek uit het raam en hij stond buiten met een groene tas van mij en er stonde buiten 2 auto's. de een is van mijn vader en mijn vader zat ook achter de stuur en mijn broertje zat achterin en de ander auto was van mijn vriend. mijn vriend bleef naar mij smile en staptte vervolgens in de auto bij mijn vader in en ik was vedrietig en vroeg waarom hij weg ging en hij bleef alleen smile en mij gerust te stellen door te zeggen dat het mijn vader maar is waar die in ging stappen en ik d8 in mijn droom oke als dit is wat hij wil is het goed.

wat betekend dit? ik heb nu al iets van 3 keer die droom gezien en ik snap het echt niet !

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 december 2008 door lisa87.

8 december 2008

Hoi Lisa 87.

De slaapkamer is de plek van liefde maar ook van liefdesverdriet. Verder duidt de slaapkamer soms op de nodige rust die we moeten nemen.

Voor de uitleg is het van belang te onthouden of we huilen van blijdschap of van verdriet. Tranen van blijdschap zijn waarschijnlijk tranen van blijdschap om iets moois dat we in het waakbestaan hebben meegemaakt. Huilen we in de droom van verdriet of weten we niet waarom we huilen dan staat ons in het waakbestaan verdriet, kommer en zorgen te wachten.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

Groen is de kleur van de lente, de hoop, het gevoel en het nieuwe leven. Het symboliseert echter ook haat, woede en afgunst. Het heeft betrekking op de instelling van de dromer tegenover de werkelijkheid en de eenvoud van het leven.

De tas kan ook de last zijn die we met ons meedragen en hij staat met jou tas buiten.

Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken.

De twee(auto,s) staat voor tegenstellingen, voor goed en kwaad. De twee symboliseert dus de obstakels die we op ons levenspad tegenkomen. Het zijn de keuzes die gemaakt moeten worden en de twijfel die daarbij ontstaat.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline. Voor de juiste betekenis is de relatie die we in het waakbestaan met onze vader hebben of hadden van groot belang.

Meestal zal onze broer ons attent maken op psychische problemen of karakterfouten.

Het lopen in de droom is het symbool van het vooruitkomen in het leven. Problemen die we op het pad in onze dromen tegen komen zijn problemen in het dagelijkse leven.

Lachen is zowel in de droom als in het waakbestaan het bevrijdend zuchten van de ziel. Lachen is gezond. Wie in de droom lacht zal in het waakbestaan een uitweg vinden uit een hachelijke situatie.

Zo maar een paar woorden uit je droom, misschien heb je er wat aan.

Groeten H@ns

yanaica
3 januari 2009

hallo
ik droomde dat ik in een vreemd huis was en ik zat op de bank met mensen te praten waarover weet ikniet mer prcies op een gegeven moment heeft iemand een gele goudkleurige slang in zijn hand laat e slang los en ik zat op de bank bang voor de slang de lang kroop naast me langs de bank naar de andere kant ik zag haar nit mr en vroeg dan ook aan de ndere war de slang was.

mijn tweede droom was dat ik in het wemba was en ik ging duiken en er uit het niets een groene slang tergelijke tijd boven water kwam als ik alles wat ik deed deed die groene slang ook op een gegeven moment wilde ik eruit klimmen omdat ik bang was ze keek me aan en klom eruit toen het mij ook gelukt was ik ging een gele trapje op in de hoop haar kwijt te raken en toen ik aan de andere kant weer de trap afwilde ston ide groene slang rechtop opme te wachten en gek genoeg was ik niet bang voor haar ze stond daar en keek me alleen maar aan. wat betekend dit?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024