Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wat zou dit betekenen?

Krista
16 jaar geleden

Ik droomde de afgelopen nacht dat ik een klein vogeltje uit zijn kooitje haalde.
Ik wilde hem wat meer vrijheid geven maar vond het uiteindelijk toch te griezelig en stopte hem weer terug in het kooitje.
Ik heb zelf twee katten waar ik heel gek op ben en ik droomde dat ik één van de twee los buiten wilde laten lopen.Die van mij komen niet buiten wil ik even vermelden.
Meteen kwam er een soort van reuzenkat tevoorschijn( niet mijn kat maar een vreemde) die heel agressief was.
Gelukkig waren er wat sterke mensen in mijn omgeving die deze gevaarlijke kat overmeesterden.

Ik schrok wakker van deze droom en ik raak hem maar niet kwijt vandaag.

16 jaar geleden

Hoi Krista.

De vogel is als wezen van de lucht het symbool van onze psyche. Het symboliseert de gedachten die ons bezig houden maar het kan ook de ziel symboliseren.

Wie over vogels in een kooi droomt is zelf geestelijk niet vrij. Sluiten we de vogels in de droom zelf op dan sluiten we in het waakbestaan niet alleen anderen geestelijk op, maar ook onszelf.
Je had even de moet om je zelf mee vrijheid te geven maar durfde het nog niet.

De kat is in de droom niet altijd het lieve spinnende huisdier. De persoon is dus spreekwoordelijk een kat die we niet zonder handschoenen aan moeten pakken.

De twee ( poesen) staat voor tegenstellingen, voor goed en kwaad. De twee symboliseert dus de obstakels die we op ons levenspad tegenkomen. Het zijn de keuzes die gemaakt moeten worden en de twijfel die daarbij ontstaat. De reuse poes die in onze dromen voorkomt is soms het symbool van de dominante vader die ons onder de duim wil houden.

Het lijkt wel of jij besluiteloos bent maar ook een kat bent waar je alles van kan verwachten en daar heb je een sterk persoon nodig voor nodig. (hulp)

Groeten maar weer misschien heb je er wat aan.

H@ns.

Krista
16 jaar geleden

Jouw uitleg van het gekooide vogeltje klopt als een bus!
Ik zou graag mijn ziel of gedachten meer vrijheid willen geven maar durf niet goed..
Zie het alsof je in de stoel van de tandarts zit en heel gespannen en verkrampt ligt te wachten op pijn.
Je wilt er niet door overvallen worden terwijl het meeste van wat de tandarts doet geen pijn doet.
Op de een of andere manier weegt deze houding op tegen de onverwachte pijn.
Dat probeer ik te leren momenteel en ben daar heel druk mee bezig.

Ik heb niet over 2 poezen gedroomd maar heb in real life heb ik twee poezen.
Die komen niet buiten omdat het te gevaarlijk is waar ik woon.
In mijn droom heb ik het toch gewaagd om mijn oudste poes naar buiten te laten.
En opeens was daar een andere hele grote en gevaarlijke kat die vreselijk te keer ging maar onschadelijk gemaakt werd door een man die ik niet ken en door mijn eigen man die ook een belangrijke rol speelde bij het overmeesteren van die griezelige kat.
Mijn eigen kat was niet meer in beeld toen ik over deze enge grote kat droomde.
Heb je hier nog een uitleg voor?

Heel erg bedankt Hans.
Ik heb in ieder geval veel om over na te denken

16 jaar geleden

Hoi Krista.

Wat er in mijn gedachten komt is, dat als jou probleem heel sterk wordt je er even niet meer bent en dat kan komen door een dominante vader of iets anders, omdat tijdens de worsteling met die enge kat( je vader) b.v jij je terug trekt en even niets voelen wil
En dat schrijf je zelf ook al als je in de stoel bij de tandarts zit.

Dus laat het vogeltje vrij en ervaar daar de gevolgen van en die kunnen heel positief zijn, maar je moet er wel hard aan werken, ook kan je zelf kijken als je terug gaat in je leven waar dit probleem is ontstaan, ga rustig liggen en probeer helemaal te ontspannen en laat je gedachte de vrije loop en kijk waar die naar toe gaan.

Sterkte er mee.

Groeten H@ns.

Krista
16 jaar geleden

Hans heel erg bedankt voor je uitleg.
Je hebt gelijk dat ik het vogeltje de vrijheid moet geven.
Over de enge poes moet ik nog eens nadenken.
Het heeft beiden met vrijheid te maken dat voel ik wel.
Fijne dagen en mooie dromen gewensd!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024