Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom

jossie
5 februari 2009

ik droomde zo raar snap niks van de betekenis zal hem vertellen

ik droomde dat ik mijn 2 hondjes waar ik ziels veel van hou had verdronken maar opeens besefte ik dat dat niet is wat ik wou en wilde de hondjes pakken en toen pakte ik niet de hondjes maar een baby heb geen kinderen dus ik snap hier iks van wie kan mij dit uitleggen

5 februari 2009

Hoi Jossie.

De twee (hondjes) staat voor tegenstellingen, voor goed en kwaad. De twee symboliseert dus de obstakels die we op ons levenspad tegenkomen. Het zijn de keuzes die gemaakt moeten worden en de twijfel die daarbij ontstaat.

Zien we in de droom een hond die is vastgebonden dan lijden we in het waakbestaan aan minderwaardigheids- complexen. Een hond die mishandeld wordt heeft dezelfde betekenis.

Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgenheid.

De droom waarschuwt ons ook dat we beter op moeten letten omdat we anders bepaalde fouten weer opnieuw zullen maken.

Zo maar een paar woorden uit je droom, kijk maar wat je er mee kan, ik denk dat hij op je zelf slaat, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te wezen.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024