Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

doodgaan en je eigen kist zien...

Liza
16 jaar geleden

Vannacht werd ik huilend wakker, nadat ik had gedroomd dat ik doodging.

Ik was ziek en moest een drankje drinken opdat ik zou sterven. Ik reed met mijn moeder, met wie ik een goede relatie heb, en mijn vriend, met wie ik heel gelukkig ben, naar de begraafplaats, alwaar het zou gebeuren. Daar moest ik dat drankje drinken en in de kist gaan liggen (!). Op dat moment realiseerde ik me dat ik misschien niet dood zou zijn als ik begraven zou worden. Ik zag die kist met alles wat erin lag. Op een gegeven moment zei iemand dat we moesten opschieten omdat er niet meer zo veel tijd was. Toen bedacht ik me dat ik van heel veel mensen nog helemaal geen afscheid had genomen en werd huilend wakker.

Ik word wel eens met een naar gevoel wakker na een vervelende droom, maar nu moest ik echt heel hard huilen. Ik vond het echt afschuwelijk.

Ben erg benieuwd of iemand een verklaring hiervoor weet...

Bedankt alvast!

Gr. Liza

16 jaar geleden

Hoi Liza.

Soms kan men in het waakbestaan ook genezen van een ziekte als we in de droom een kleine hoeveelheid gif toegediend krijgen.

Evenals de dood heeft ook de doodskist die in de droom verschijnt maar weinig met een lichamelijke dood te maken.

Wie in de droom zijn eigen moeder ziet heeft in het waakbestaan gebrek aan zelfbewustzijn.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

De begraafplaats verschijnt meestal in de droom ten tijden van grote angsten en conflicten.

Liggen we zelf in de kist dan moeten we het verleden in zijn geheel los laten en ons uitsluitend op de toekomst richten, maar je ligt er nog niet in je wordt net voor die tijd wakker, wat zeggen wil doe je best om anders te worden je kan het.

Ik denk dat deze droom over je zelf gaat, over je lichamelijk en geestelijk funtioneren.
Die droom waarschuwd je wel dat je anders moet gaan leven en je weet zelf het beste hoe dat moet, of dat je hulp gaat vragen.

Ik wens je sterkte.

Groeten H@ns.

Anil
11 jaar geleden

Ik heb gedroomd dat ik een dodekist zag liggen.
Maar op een of ander manier besef ik dat die kist voor mij daar ligt.
Iemand achtervolg mij om mij in de dode kist te krijgen
Het lukt hem niet want ik ben steeds voortvuchtig.
Toen werdt ik wakker en het was twee uur snachts en kon niet meer slapen

Wil graag weten wat dit betekent

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024