Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen dat je wakker word, maar je ogen willen nog niet!?

Annet
28 februari 2009

Ik zou graag de betekenis willen weten van de volgende terugkerende droom;

Ik droom dus dat ik maar half wakker word, ik krijg mijn ogen nauwelijks open, en kan op zich wel opstaan, maar zie gewoon niet wat er allemaal gebeurt om me heen. Droom dan soms dat er iemand bij me is, een vriend ofzo, die me dan begeleid naar de douche en daar probeer ik mezelf wakker te maken door koud water in mijn gezicht te gooien, maar dat voel ik dan niet op mijn huid. Dus in die zin ben ik wel wakker, maar kan niet alles goed zien, soort verkramping in mijn ogen ofzo...heel eng.

1 maart 2009

Hoi Anet.

Ogen vertellen verder heel veel over iemand persoonlijkheid en worden daarom in de volksmond ook wel "spiegels van de ziel" genoemd. Het oog heeft in de droom de betekenis van bewustwording. Oogafwijkingen waarover we dromen zouden weergeven dat we bepaalde problemen verkeerd inschatten, niet op de juiste wijze zien.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

De douche staat symbool voor geestelijke reiniging. Als we in de droom aan het douchen zijn, willen we ons bevrijden van een geestelijke vervuiling. Een koude douche moet letterlijk worden opgevat.

Deze droom gaat over je zelf, over iets wat je doen of laten moet, om een heldere kijk te krijgen over iets, kijk maar.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024