Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vervallen huis met insluiper

Fleur
8 maart 2009

De volgende droom droom ik sinds een aantal weken,

Ik kom thuis aan en mijn huis waar ik nu nog in woon (ga over twee maanden verhuizen) ziet er verschrikkelijk uit. Alle ramen staan open en de gordijnen wapperen alle kanten op.
Het is een enorme puinhoop in en rondom het huis.Alles is oud en aan het verzakken,schilderwerk bladdert er overal van af. Er hangt een dreigende sfeer in en rondom het huis. Achter het huis staan in een keer schuurtjes (die er in realiteit niet staan)waar de troep niet te overzien is.Het huis verandert dan in mijn droom naar een andere indeling.Ik loop dan in een ander huis. De voorgevel is mijn huis maar de achterkant en de inhoud van het huis is een ander huis. Een huis wat ik niet ken met deze indeling.(en lijkt ook helemaal niet op mijn nieuwe huis) Ik voel dat er iemand rond sluipt in mijn huis. Ik weet niet wie het is. Elke keer wanneer ik denk dat ik die persoon zie schiet hij als een schim voorbij. Ik pak een mes om mijzelf te beschermen omdat ik niet weet wat die man van plan is in mijn huis en met mij. Weet dan wel in een keer dat het een man is.
Ik ben heel angstig dat hij mij iets aan doet of mijn kinderen. Tijdens de zoektocht naar die man wat eeuwen lijkt te duren wordt ik elke keer weer wakker.
Ben dan echt helemaal ontdaan en voel me nog lang angstig.

Wat betekent deze droom? Hij houdt me erg bezig.

Kim
9 maart 2009

Hoi Fleur,

Ik weet verder niet meer af van dromen dan jij, maar ik krijg wel een bepaald gevoel als ik je droom lees.

Zou het kunnen dat je eigenlijk geen afscheid wilt of kunt nemen van dit huis?
Dat je je huis zo vervallen ziet en voor je ogen ziet veranderen geeft mij het gevoel dat je nog geen afscheid van dit huis kunt nemen.
Je vind het geen prettig idee dat er iemand anders in komt wonen en misschien de boel helemaal veranderd (de insluiper) of laat verkommeren.

Ik weet niet of dit klopt hoor! Gewoon een gevoel!
Als jij je hier in kunt vinden dan zou ik je aanraden de tijd te nemen om afscheid te nemen van je huis.
Poets het voor oplevering een laatste keer heel erg goed, liefst alleen, zodat je al je emoties kunt laten gaan en op die manier rustig afscheid kunt nemen.

Groetjes Kim

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024