Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
benieuwd naar de betekenis,
ik sta op het strand en er komen harde golven aan. eerst spoeld er verderop met een hoge golf een vuurtoren het strand op.
vervolgens komen er autos en boten aanspoelen met hele hoge golven.
ik ben bang, niet zo zeer voor de golven maar meer dat er een bus, auto, vuurtoren of boot op me zal landen.
ik loop naar achter en er komt een enorme golf die een enorme boot omver blaast. vervolgens spoelt er een bus aan,
we proberen de mensen erin te redden, ik weet niet of dat gelukt is.
ik geloof dat het strand iets van een overgang betekend en dat de hoge golven een moeilijke overgang betekenen.
maar ik ben zo benieuwd wat al die aanspoelende voertuigen betekenen.(en die vuurtoren).
iemand een idee?
bedankt
Hoi Neo.
De orkaan die in onze dromen alles verwoest is de storm die in ons hoofd en ons leven waait. Een orkaan kondigt meestal een achteruitgang aan waarbij het hele leven van de dromer in de war wordt gegooid. Kunnen we in de droom de orkaan niet weerstaan dan zouden we er goed aan doen in het waakbestaan met een arts of psycholoog te gaan praten omdat er in ons innerlijk iets duidelijk niet in orde is. We zijn te verward geraakt om er zelf uit te kunnen komen.
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. Zitten we in de droom in een autobus, dan wil dat zeggen dat we in het waakbestaan uitsluitend in staat zijn om samen met anderen ons doel te bereiken. Is de bus in de droom propvol en voelen we ons opgesloten, dan willen we in het waakbestaan graag alleen ons doel bereiken maar zijn bang dat we dat niet kunnen.
De boot brengt ons naar een nieuwe toekomst. Rustig water betekent daarbij rustig vaarwater, onrustig water betekent onrust en onevenwichtigheid. Is het donker en kunnen we niet zien waarheen we varen, dan weten we in het waakbestaan op het ogenblik niet hoe alles zal verlopen.
De vuurtoren is het lichtpuntje dat ons de weg moet wijzen op onze levensweg. De vuurtoren heeft altijd een positieve betekenis, behalve dan als zij uit gaat. De eenzame vuurtoren in een uitgestrekt landschap aan de kust kan onze drang naar vrijheid symboliseren. De vuurtoren is ook dan het lichtpuntje dat ons pad verlicht.
Ik denk dat die droom zeggen wil dat je hulp moet zoeken, de bus is je levensweg en de vuurtoren kan je pad verlichten.De boot brengt ons naar een nieuwe toekomst.
Groeten H@ns.
Wie kan deze dromen uitleggen_????
Bedankt hans voor je uitleg. ik lees het pas net maar ik heb de afgelopen tijd weer twee keer gedroomd en ik denk dat ze met de andere droom te maken hebben,
Droom 1
een tijdje geleden droomde ik dat ik op een hoge toren stond midden in de zee, er waren bekenden van mij en we deden zwemvesten aan.
de toren was overdekt maar buiten zag ik dat het mooi weer was en ik wist dat de zee helderblauw was. een voor een gingen een aantal van de anderen mij voor, ze liepen naar de rand en sprongen naar beneden.
Het was mijn beurt maar ik wist dat als ik naar de rand zou lopen het te eng zou zijn om te springen. Ik rende met mijn ogendicht naar de rand en met een grote sprong vloog ik van de toren naar beneden. Ik lande op het water en bleef op het water lopen. Een beetje glibberig alsof het een grote drilpudding was maar ik kon erop lopen. Het weer was niet meer mooi maar grauw en de zee was niet helderblauw maar donker zoals de noordzee. om mij heen zag ik twee van de andere wel zwemmend in het water terwijl ik boven hen op het water stond. Een zei tegen mij: je bent gek dat je zo hard sprong je had op het zand kunnen landen. Ik kijk om me heen en er zijn nog maar een paar plassen water. en voorderest gewoon natzand (alsof er heel veel eb was).
ik begin te lopen en kom een vriend van me tegen, ik kijk naar de horizon en zie een enorme golf. ik zeg: 'kijk een Tsunami, we moeten rennen'. ik begin met rennen en tijdens het rennen wil ik mijn vriendin bellen (want zij staat opeens boven op die toren) zodat ze zich in veiligheid brengt, ook wil ik mijn ouders en broers waarschuwen maar die zijn thuis. ik begin met wandelelen en mijn vriend zegt ben je gek en trekt aan mijn arm. we beginnen weer met rennen. Ik ben niet wakker geworden maar de droom (of de herinnering) hield op
Droom 2
die zelfde nacht droomde ik dat ik met een meisje (waar ik een relatie mee heb in de droom maar ik ken haar niet ze had ook geen gezicht in de droom) een paar mensen voor de gek houd. Ik heb een medicijn genomen en ik heb weer hetzelfde medicijn nodig (waarvoor weet ik niet) ik weet niet meer welk medicijn het is en probeer het te zoeken in een apotheek. we houden mensen voor de gek, later laten we zien dat het een grap is en we lachen de mensen uit. ze gaan achter ons aan en we weten ze voor te blijven.
We rennen naar een plek waar ik vroeger altijd speelde, we blijven ze voor maar omdat ik een rare zigzag maak en zij rechtstreeks door gaan komen ze vlak achter ons. we rennen naar de flat die daar vlakbij staat en we gaan de hal binnen. ik druk snel op veel knopjes zodat iemand de schuifdeur opendoet. De deur gaat open maar ze staan ook al in de hal, ik zeg tegen haar dat ze naar binnen moet en dat ik ze tegen zal houden. er staan een paar jongens en en een of twee meisjes tegenover me. de jongens lopen op me af en vallen me aan. Ik sta naast mijn lichaam en zie hoe ze op me intrappen, ik zie dat het meisjes veilig achter de deur staat. We horen sirenes van de politie en de jongens beginnen ook op de knopjes te drukken. De deur gaat open en ik zeg tegen ze jullie hebben mij al te pakken en jullie hebben haar tong al doe haar verder niks. twee jongens stappen over mijn lichaam heen en rennen naar de garage. twee jongens en een meisje blijven naar mijn lichaam kijken. Een agent komt binnen en trekt mijn lichaam naar buiten.
twee autos komen slingerend hard aanrijden, we staan allemaal om mijn lichaam heen, een auto komt hard op ons afrijden en we moeten aan de kant duiken. Mijn lichaam wordt een paar meter meegesleurd en de auto blijft doorrijden. de politie loopt op mijn lichaam af en voelt aan mijn borst en zegt: waar is dat nou voor nodig deze jongen was aan het vechten voor zijn leven en nu gaat hij waarschijnlijk dood. mijn hoofd bestaat alleen nog uit een deel van mijn kaak.
de autos rijden nog steeds zigzaggens rond en komen weer op ons af. Ik pak mijn vriendin bij de hand, klim aan het balkon van de eerste verdieping omhoog en trek haar omhoog zodat ze haar niet kunnen raken.
Droom 3
gisteren droomde ik dat ik zoveel mogelijk ijs kapot moest maken in de zee (want de zee was blijkbaar bevroren) als wedstrijd met iemand anders. Ik zou dit gaan doen met een auto maar toen zei iemand nee met je lichaam in het water. ik begon met een mes grote bollen met ijs los te hakken die aan een soort touw aan elkaar vastzaten, in de eerste paar meter van de zee. ik kreeg er een paar los en liep door het water een paar meter verder naar waar een gigantisch uitgestrekte bevroren zee was. ik begon te hakken met mijn mes maar kreeg het moeizaam kapot. ik ging aan land om mijn mp3 speler op een plek te leggen. op het land waren meerdere mensen. ik sprong de zee in en probeerde met het mes al springende een van de bollen los te slaan. het lukte niet, ik kwam boven water en er waren nog twee mensen bezig. een zei tegen mij: wat ben je met je mes aan het gooien. ik steek het mes omhoog en zeg nee hoor. ik begin weer bollen los te slaan maar krijg het ijs niet meer kapot. ook het ijs van de grote vlakte kreeg ik niet meer kapot.......
(ik dacht ook in de droom dat we het water konden gebruiken om te drinken (en de grote bollen in grote flessen met water k onden doen) en dat zei ik, maar iemand zei nee dat kan niet, toen zei ik om te douchen dan, ja dat wel. later bedacht ik pas dat het water zout zou zijn en daarom niet te drinken is, ik weet alleen niet meer in welk moment dit in de droom gebeurde)
ik ben benieuwd wat ze betekenen, alvast bedankt voor de reacties.
Dromen dat je wordt geslagen, wijst erop dat je enkele fundamentele veranderingen in jezelf moet aanbrengen. Je zou een paar weloverwogen aanpassingen en evaluaties van jezelf moeten maken. Een andere droomuitleg zou kunnen zijn dat iemand jouw persoonlijke grens overschrijdt.
Als je anderen geslagen zien worden, suggereert dat ??n of ander deel van je leven niet in balans is.
Miss helpt dit? met dat je in mekaar werd getrapt
Hoi Neo.
Het vallen ( of het springen ) van de toren heeft vaak ook te maken met faalangst, de angst om diep te vallen terwijl men toch zo goed zijn best heeft gedaan om hoger op te komen
De zee staat symbool voor het op en neer gaan van het leven, het ondoorgrondelijke, het onbekende en het onbewuste.
Het zand dat we in de droom zien is meestal het zand dat iemand ons in de ogen wil strooien. Maar het( drijf) zand kan er ook voor zorgen dat we in het waakbestaan moeilijk vooruitkomen.
De politieagent is het symbool voor conflicten, voor recht maar ook voor corruptie. De agent kan ons advies geven maar ons ook ten onrechte beschuldigen of gebruiken als zondebok.
Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam.
Droom 2
Meisjes verschijnen vaak in de droom van mensen die seksuele fantasieën hebben,
Meestal dromen we over medicijnen als we in het waakbestaan angst hebben om ziek te worden, dood te gaan of angst hebben om te leven.
Droom 3
Het ijs dat in de dromen verschijnt is het symbool voor het bevriezen van gevoelens. We hebben het hier niet over consumptie ijs (zie aldaar). Wie over een ijzig landschap droomt ( kan ook en ijsvlakte zijn) heeft in het waakbestaan angst voor het leven. Vaak denkt de dromer daarbij in het leven niet meer verder te kunnen gaan.
Het mes is dan ook in de droom het attribuut om te delen, maar pas op, ook in de droom snijd het mes soms aan twee kanten. Het kan ook de verantwoording zijn die we delen. In dat geval hebben we behoefte aan wat hulp zodat we niet alles alleen hoeven te doen.
Soms wijst de deur ons een uitweg uit een netelige situatie, afhankelijk van het feit of de deur open of gesloten is.
Soms is de gang slechts een etappe op onze levensweg. Het kan daarbij de radeloosheid voorstellen die de dromer in zijn greep houdt.
De tong heeft als communicatiemiddel een geestelijke betekenis.
Zo maar een paar woorden uit je dromen.
Bron.
DROMEN ENCYCLOPEDIE
Hai Neo,
Ik ben geen dromenexpert, maar heb hier ook wel een idee over.
Ten eerste heb ik altijd begrepen dat je droomt over dingen die je hebt meegemaakt, maar dan in je hoofd verdraait. Zo heb ik gedroomd dat er bij me werd ingebroken door mijn schoonzusje! Ik had die dag gehoord over een inbraak en dacht ook aan mijn schoonzusje die een kindje heeft gekregen. Beiden indrukwekkende gebeurtenissen, maar hebben wat mij betreft niets met elkaar te maken.
De dingen die je droomt kunnen dan ook zelfs aangewakkerd worden door een film. Toen ik je droom las over die ijszee kon ik me goed voorstellen dat je bijvoorbeeld The Day After Tomorrow had gezien en daar je eigen mix op had gemaakt. Vroeger zeiden ouders dat toch altijd: kijk niet naar die enge film, dan slaap je slecht?!
Maar toch zag ik ook wat in je droom, maar ik wil het wat positiever uitleggen dan Hans. Zelf ben ik in 2009 voor mezelf begonnen en daarom herkende ik vooral wat in je eerste droom, wel in combinatie met Hans zijn uitleg trouwens.
Zou het kunnen dat je op je werk het gevoel hebt dat je het altijd net even anders wil doen dan je collega's? Dat je het gevoel hebt dat het anders moet, beter kan? En heb je tegelijkertijd het gevoel dat anderen daar een mening over kunnen hebben?
Misschien zou je je prettiger voelen als je voor je zelf begint en denk je daar zelfs al over? Hans had het erover dat een vuurtoren een drang naar vrijheid betekent. Het feit dat deze in jouw droom omvergespoeld was zou kunnen betekenen dat nu het gevoel hebt dat je te weinig vrijheid hebt in je werk?
Ik ben benieuwd of je inderdaad hulp hebt gezocht zoals je werd aangeraden of dat je nog iets met je droom hebt gedaan. Of misschien heb je gedacht 'een droom is maar een droom.' Dat kan natuurlijjk ook.
Je kunt je dromen ook beïnvloeden. Op een gegeven moment was ik zo druk dat ik weinig TV keek. en ik hou wel van TV kijken. 's nachts had ik enge dromen. Ik vond het niet erg, maar juist leuk! Op die manier had ik toch mijn ontspanning!
Hoe dan ook, succes!
Groetjes!
Kim.
Dit is ook wel positief:
'Dromen over een ondiepe oceaan waarin je kunt waden of de bodem kunt zien voorspelt voorspoed en plezier dat af en toe wordt afgewisseld met kleine tegenslagen.'
http://analyseerjedromen.page.tl/Dromen-met-een-O.htm
Waarschuwing voor iedereen in Nederland, er komt een 50 meter hoge tsunami aan op volgens mij 25 augustus. maar kan ook wat eerder of dagen later. Dus woon je in west Nederland maak dat je weg komt. Jomanda heeft er ook voor gewaarschuwd. Google Jomanda Tsunami
Hieronder nog wat info die ik op Facebook heb gezet:
In 2010 waarschuwt Jomanda voor een Tsunami in augustus 2011. Ze zegt ongeveer woon je in Noord Holland, maak dan dat je wegkomt voor Augustus 2011. Door alles wat ik zelf zie, voel en droom kom ik zelf al jaren op 25 augustus van uit. Ze waarschuwt voor Noord holland. Maar ik heb het vele keren ook de Tsunami in Den Haag en Rotterdam gezien. Dus daar moet je ook weg als je me geloofd...Het is tijd om kleur te bekennen.
Ik schrijf expres nauwelijks op Facebook om de waarde van deze booschap zo groot mogelijk te laten zijn. Dat ik een belangrijke boodschap ging melden heb ik wel al maanden van te voren in mijn profiel gezet, zoals je kon lezen. En dit is 'm dan.. Lees wel in chronologische volgorde.
In 2010 waarschuwt Jomanda voor een Tsunami in augustus 2011. Ze zegt ongeveer woon je in Noord Holland, maak dan dat je wegkomt voor Augustus 2011. Door alles wat ik zelf zie, voel en droom kom ik zelf al jaren op 25 augustus uit. Ze waarschuwt voor Noord Holland. Maar ik heb vele keren een tsunami in Den Haag en Rotterdam gezien. Dus daar moet je ook weg als je me geloofd...Het is nu tijd om kleur te bekennen.
Toen schrok ik wel. Ik heb het op de herhaling van RTL boulevard opgenomen snachts dat ze dat zei. Daarna heb ik in de afgelopen jaren tientallen soortgelijke dromen en ook heel veel beelden gezien van de tsunami. Ook recententelijk met 25 enorme brokstukken die insloegen op het noorderlijk halfrond. Als een soort komeet. Daarom ben ik voor augustus 2011 naar Limburg vertrokken... zelf denk ik 25 augustus Anderen hebben het over ook 12 augustus...
Ik heb veel voorspellende dromen. En ik 'zie' wat er gebeuren gaat... 100 % bewijs krijg je niet vaak maar deze keer wel.
je bert nu gewaarschuwd. Maar iedereen is op het juiste momen t op de juiste plek. De grens is Utrecht Hilversum Tilbug Helmond Geldrop )dus Eindhoven voorbij, Aalten! Maar het overstroomt eerst en dan trekt het water terug. Als de laars van Italie volstroomt heb je nog 4 uur om weg te wezen...Op Google Earth kan je de hoogtes zien op de meter nauwkeurig
Droominfo, © 2024