Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Water

9 april 2009

Hallo,

Ik heb laatst een hele rare droom gehad. Het was donker en ik zat in de auto bij mijn schoonvader en mijn zoontje die op mijn schoot in slaap was gevallen terwijl al 12 jaar is maar in de droom jonger leek. Achter in de auto zat mijn man, een vriendin van me en twee vreemde jongens.
We reden langs het voetbalstadion maar dat was helemaal bedekt met zwarte lakens wat er heel vreemd uitzag. Even later stapte mijn man uit de auto waarom weet ik niet en we reden verder.
We zijn een landweggetje ingereden en opeens zagen we iets voor ons op het bruggetje omdat het erg donker was hebben we het groot licht aangedaan om te kijken wat het was. Toen zagen we dat het water was van het beekje dat over de brug heenstroomde en langzaam de weg op liep.
Ik zei tegen mijn schoonvader draai maar om want dat is gevaarlijk hij vondt het niet gevaarlijk zei hij en hij reed toch door. Toen we door het waten wilde rijden werdt het water opeens heel wild en sleurde de auto mee richting de beek. Ik riep tegen mijn zoontje wat er ook gebeurt laat mij niet los!!! Opeens kiepte de auto door de sterke stroming om en begon vol met water te lopen ik kon net nog mijn hoofd boven water houden en wou mijn zoontje vastgrijpen toen schrok ik wakker.

Weet iemand wat dit betekent!

Groetjes Tineke

10 april 2009

Hoi Tineke.

De schoonvader kan in de droom de vervanger zijn voor de eigen vader, maar ook de kwade man die nooit tevreden over ons is.

Soms dromen we over onze zoon omdat we in het waakbestaan nalatig zijn geweest.

Wie over de eigen echtgenoot of echtgenote droomt doet er goed aan er op te letten wat er allemaal in de droom gebeurd. Pas dan kan de verschijning van de eigen partner op een juiste manier worden uitgelegd.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

Jongens verschijnen, evenals meisjes, vaak in de droom van mensen die seksuele fantasieën hebben,.

Is het stadion in de droom leeg dan komen we in het waakbestaan ergens te laat. Ook kan het zijn dat we op het verkeerde moment op de verkeerde plek zullen zijn.

Zwart is meestal alleen maar negatief uit te leggen. Het is in de meeste landen de kleur van de rouw. Wie in de droom veel zwart ziet zou in het waakbestaan zijn leven drastisch moeten veranderen.

Als het kleed in je droon dik en kleurrijk is , kunnen we je feliciteren: het is een gunstig voorteken dat wijst op een buitenkans, voouitgang en finaciele voorspoed. Een armoedig en versleten kleed is een waarschuwing: herzie je finacien en steek je niet in de schulden.

Het weggetje dat we in de droom inslaan is het symbool voor een van de vele paden die we in het leven inslaan. De gesteldheid van het weggetje moet meer duidelijk maken. Een weggetje dat nauwelijks begaanbaar is symboliseert het moeilijk vooruitkomen op onze levensweg. Komen we gevaarlijke situaties tegen dan staan ons in het waakbestaan problemen te wachten die we op moeten lossen alvorens we verder kunnen.

Hindernissen op de brug of een moeizame en gevaarlijke oversteek zou kunnen betekenen dat problemen niet zonder hindernissen overwonnen zullen worden. Het is van belang daarbij op de symbolen te letten die je tegenkomt. Stort de brug in dan lukt het ons voorlopig niet om uit een netelige situatie te raken en onze problemen zullen nog wel een tijdje blijven bestaan. Is de brug kapot en kunnen we niet verder dan zullen we een andere weg moeten zoeken, problemen zouden ook nu nog wel een tijdje blijven bestaan want alleen via een omweg kunnen we immers aan de overkant komen.

De overstroming in de droom is een teken dat we in het waakbestaan overspoeld zullen worden met valse gevoelens van wanhoop, verdriet of pijn. Overstromingen duiden er vaak op dat de dromer emotioneel geheel uit balans is geraakt, hetgeen zijn uitwerking op het gehele dagelijkse leven kan hebben. In dergelijke gevallen is psychische hulp meestal niet uitgesloten..

Zomaar een paar woorden uit je droom en hun betekenis, koijk maar wat je er mee kan, heeft waarschijnlijk met je zelf te maken., de droom zegt dat je problemen hebt die om aandacht vragen..

Groeten H@ns.

14 april 2009

Dankje Hans voor het omschrijven van mijn droom.

groetjes tineke

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024