Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo Allemaal,
Ik heb nu er zo vaak over gedroomd als iemand mij kan vertellen wat het zou kunnen betekenen graag!
Ik droom over de zee hoewel ik in het dagelijkse leven het strand heerlijk vind is deze in mijn dromen angstaanjagend, waarom omdat ik erg vaak vloedgolven op mij af zie komen echt honderden meters hoog...ik weet in mijn droom dat ik dan op de vlucht moet gaan...zelfs overdags als ik naar een programma/film maakt niet uit wat kijk waar enorme golven in voor komen zap ik even naar het volgende kanaal...krijg er geen prettig gevoel bij...vreemd he...
bedankt vast voor de reacties!
groetjes!
Hoi Suus.
De vloed (golf) die in onze dromen opkomt heeft bijna altijd een negatieve betekenis. Het symboliseert meestal de angst dat onze psyche schade op zal lopen. Komt in de droom het water tot aan de dijken te staan, maar bezwijken deze niet, dan symboliseert dit onze kracht waarmee we ons tegen invloeden van buitenaf verzetten. De vloed kan echter ook de sporen van het verleden wegwassen en derhalve reinigend werken.
Ik denk suus dat die droom op je zelf slaat, misschien worstel je ergens mee wat steeds opnieuw weer aandacht vraagt.
Groeten H@ns.
gedroomd over een twee tsunamigolven ,stond op het strand en er kwam een reuzegolf aan ,ik liet me meevoeren, was er niet bang voor en kwam op het strand terecht ,toen kwam er weer een tsuanamigolf aan en weer wer ik op het strand gespoeld.ik wist,dat niets ergs me kon gebeuren.
Gisterennacht had ik een nachtmerrie waar ik echt niet goed van was. Dit gebeurt gelukkig niet veel.
Maar vannacht had ik een erg deugddoende droom over mega hoge krachtige golven aan een tropisch strand.
Het water was zeer helder en de golven werden tot acht meter hoog. Ik had geen angst, integendeel. Een grote passie om te gaan surfen welde op. Ik voelde me vrij en blij als een kind. Ik voelde me bezeten door de passie, wat heel erg goed aanvoelde : ) Daarop liep ik snel om een surfplank. Het leek alsof ik ginder woonde. Even later was ik een bizar stuk halve kubus aan het knutselen om op mijn plank te monteren. In de droom leek dit normaal, maar het fantastisch bezeten surfgevoel was hierdoor aan het verdwijnen. Alsof ik weeral aan het werken was ipv te 'leven'. Toen werd ik wakker. Wat ik een beetje spijtig vond : )
Ik heb droomverklaringen over golven opgezocht maar die waren niet echt toepasselijk.
Wat zou zoiets kunnen betekenen? Met dank, B
Water staat voor emotie. De hoge golven overspoelen je met emoties. Je hebt er geen controle over. Je bent niet bang en laat het over je heen komen. Dat zijn de golven. Het heldere water maakt je helemaal schoon.
Als je droomt dat je surft, duidt dit op de ups en downs van een emotionele situatie of relatie. Je kunt je overweldigd voelen. De ene minuut heb je je emoties onder controle, en de andere minuut weer helemaal niet.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je het een nachtmerrie noemt, omdat je geen angst ervaart en je vrij en blij voelt. Een kubus is het symbool van het vastigheid en duurzaamheid. Je bent beter af bij een vaste ondergrond ipv surfen over de golven.
Beheerder |
De kubus is een Zelfsymbool maar ook een hoekig geheel wat weer op het dorre verstand en mathematiek aankomt.
Dit in tegenstelling met de golven.
Maar die Tsunami is bepaald niet gezond te noemen en zo ook het ontbreken van angst.
Dat houdt in dat je instincten niet functioneren.
Hoewel er op sommige plaatsen in de wereld waanzinnige stunten worden uitgehaald.
Maar het hoort bij een overmatig jeugdig ego om zulke waaghalzerij uit te halen waarbij alle gevaar opgaat in de adrenalineshot.
Golven kunnen inderdaad emoties aangeven soms ook orgiastisch.
Maar de zee is ook het collectieve onbewuste dat hier wel zeer heftig doorbreekt (oceanische gevoelens)
Als er geen effectieve zeewering bestaat kan het onbewuste het bewuste geheel overspoelen.
Je bouwt een kubus (kader/ huis), die je afleidt van die acrobatische stunten en dat is ook hard nodig.
Een kubus is een vorm van houvast of compensatie. (mannelijke strakheid, versus de confluentie van de vrouw)
De golf kan een manie betekenen, waarbij alle noodzakelijke grenzen uit het oog verloren raken.
Het is een vorm van het plafond doorbreken. Grenzeloos gedrag.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Kan het zijn dat je als toeschouwer van je droom wel angst ervoer? Want je schrijft dat je een nachtmerrie had waar je echt niet goed van werd.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Dromen over helehoge golven die de camping al bijna reiken in Spanje. De strand is heel lang en loopt schuin omhoog richting de poorten van de camping.
Er komen zinkholes boven op de strand vlakte voor de ingang van de camping me vader zakt er in weg en de hol vult zich direct met zand me moeder springt erop en probeer hem te vinden ik spring er ook op om te helpen maar loop gelijk weer weg om mijn dochtertje van4 jaar die de camping oploop te beschermen ik moest kiezen zei maakte meer kans . Ik wou niet kiezen maar had geen keus . Toen werd ik
Wakker
Beheerder |
De grond zakt onder je voeten weg.
De zee is het onbewuste en een golf van emoties stort zich uit over het bewustzijn.
Op zand kun je niet bouwen, of het hangt als los zand aan elkaar, wat op een relatie kan wijzen.
Of er is iets dat je vreest als verlies.
Het helpt niet in de depressieve put te springen, want dan gaan er 2 verloren.
Het strand is de scheidslijn tussen het bewustzijn en de collectieve zee.
Jij loopt gelukkig naar je dochtertje.
Is het wellicht een scheiding?
De symboliek van de hoge golven is een golf van emotie, dat over je heen komt. Kamperen duidt op het verlangen naar ontspanning en het terugtrekken in de natuur. Het zand staat voor het rationele denken terwijl het water staat voor het gevoel (wat niet altijd doordacht is). De poort van de camping is een levensfase dat je ingaat. Je kiest voor je eigen gezin.
Droominfo, © 2024