Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vermoord met ijzeren priem

Cinne
27 mei 2009

Ik heb juist gedroomd en ben er niet goed van. Daarom dat ik dit onmiddellijk op het forum plaats omdat ik mij nog veel details herinner.

Ik ging de straat op omdat ik ergens van kwam en naar huis moest.Het was niet in België maar in Brazilië(woon ik nu momenteel) Er stonden kraampjes en mensen waren bezig kaarsjes op tafels aan te steken en eten te maken. Het zag er allemaal gezellig uit maar in mijn achterhoofd bleef hangen dat ik hier voorzichtig moest zijn op de straat want dat je kan vermoord of overvallen worden. Ik was me plots bewust dat ik de verkeerde kant op ging en draaide me om. Ik begon heel hard te huppelen en zweefde eigenlijk af en toe. Ik had een gevoel van enorm gelukkig zijn. Ik stak al huppelend een straat over maar door de drukte geraakte ik niet aan de overkant. Ik kwam plots op de hoofdweg terrecht waar heel veel auto's reden aan de andere kant van de weg.Ik huppelde verder, was niet bang en voelde me nog altijd gelukkig alhoewel ik heel even geschrokken was. Ik trok me recht aan de gedachte "ik kan even snel als de auto's huppelen, ze rijden me niet omver"Een eindje voor mij zag ik een soort kip met een dikke pluimenstaart huppelen.Ze was zwart. Een eindje achter mij een wit konijn.Toen was ik plots mee in de richting van de auto's aan het huppelen(terug omgekeerd) en moest even minderen met huppelen omdat er een groot gat in de weg lag waar men aan werkte.Op dat moment voelde ik dat iemand mij vastreep, me met mijn voeten van de grond haalde en ik voelde twee snelle steken in mijn nek aan de linkerkant. Het deed geen pijn. Ik voelde warmte in mij stromen en werd loom. Ik besefte dat ik aan het sterven was, helemaal alleen en niemand was op de hoogte.Ik zag plots de man die me nog altijd vasthad met mijn voeten van de grond en die me met een ijzeren staaf 2 x gestoken had. We keken elkaar recht in de ogen en hij had een blik van:sorry maar dit moest gebeuren. Ik begreep hem, hij was een werkman die aan de weg werkte en iets in mij had hem aangezet om me te vermoorden.Ik was niet boos of angstig, Hij ook niet.Hij wist dat ik begreep waarom en ergens begreep ik hem...en was rustig aan het doodgaan.

30 mei 2009

Hoi Cinne.

Het sterven dat we in de droom doen is maar zelden het symbool voor het echte sterven. Het sterven dat we in de droom doen heeft te maken met het afsluiten van iets en het beginnen van iets nieuws. Of dat positief of negatief valt uit te leggen moet de rest van de droom uitmaken. Het kan zijn dat een tot nu toe slechte periode voor ons eindelijk ten einde komt, maar ook dat bepaalde gevoelens af zijn gestorven.

Kippen komen vaker voor in dromen van mensen die te kampen hebben met overspannen zenuwen.

Het konijn staat ook symbool voor vruchtbaarheid en tederheid.

Wie in de droom veel zwart ziet zou in het waakbestaan zijn leven drastisch moeten veranderen.

Kijk maar wt je er mee kan.

Bron.
DROMEN ENCYCLOPEDIE

cinn
31 mei 2009

Bedankt Hans

Ik kan er zeker iets mee doen!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024