Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vreemde droom..

5 oktober 2009

Hallo allemaal,

Normaal vraag ik mij nooit echt af wat een droom nou zou betekenen, alleen wel bij mijn droom van vanacht.
Ik droomde dat ik ergens in een grote zaal zat, rond om een heel grote tafel, allemaal stoelen eraan.
Ik kon mijzelf zien, maar voor de rest op 1 iemand na helemaal niemand. De hoofden van de personen in mijn droom waren geloof ik zwart, of gewoon geen hoofd.
De persoon die ik ook kon zien was mijn vader, hij stond aan een andere kant van de tafel.
Hij keek mij niet aan, ik hem ook niet, ik keek om mij heen.
Er is zover ik weet niks in de droom gezegt.

Mijn vader overleed in 2001, en heeft sowieso nooit werk op een kantoor gehad, wat zijn werk was heb ik zelfs nooit geweten.
Het was echt heel vreemd.
Zoals hoe ik er in de droom uit zag, zo zie ik er nu ook uit, mijn vader zag er misschien iets ouder uit als toen.

Kan dit onbewust een boodschap zijn geweest, of is het een droom zonder betekenis en dat het toeval is dat ik mijn vader in mijn droom zie?

P.S: Misschien ook van belang;
Ik heb ook even zitten denken of er de afgelopen tijd wat is gebeurt, en dat is er wel; ik werd via internet een beetje lastig gevallen door 1 persoon.
Op school ging het allemaal niet zo geweldig.
+ Ik heb op het moment goed contact met iemand, die ik wel aardig "leuk" vind.
Ik kan mij nog herinneren dat ik geen vriendjes mocht toen der tijd, maar goed dat is logisch toen was ik 10.
Nu ondertussen 18, maar toch misschien doet het er toe.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 5 oktober 2009 door GewoonTila.

7 oktober 2009

Hoi Tila

De zaal staat symbool voor gemeenschapsgevoel. Wie in de droom in een zaal vol met mensen zit is in het waakbestaan slechts een meeloper. Zijn we daarentegen in de droom helemaal alleen in een zaal aanwezig, dan moeten we in het waakbestaan snel contact zoeken met onze medemens anders dreigen we te vereenzamen.

Is de tafel in de droom leeg dan zou ons in het waakbestaan verveling staan te wachten.

Het hoofd is het centrum van waaruit al onze zintuigen worden bestuurd, je zag zwarte of helemaal geen hoofden, wat kan betekenen dat je wat meer je hoofd moet gebruiken.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline.

Was het contact met je vader wel goed toen hij nog leefde? omdat jullie langs elkaar heen keken, in ieder geval wil hij toch tegen je zeggen dat uit je isoloment moet komen en zie de eerste regels.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

8 oktober 2009

@ Hans,

Of het contact met mijn vader goed was toen hij nog leefden kan ik mij eerlijk gezegt heel slecht herinneren.
Zover ik weet wel, maar hij was nooit zoveel thuis. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit ruzie met hem gehad heb.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024