Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

zelfde droom als nichtje..

nikkieee
13 oktober 2009

Hallo,

ik had laatst gedroomd dat ik ruzie met mijn nichtje had, en dat ik toen mijn kettinkje afdeed en op een schapje gooide (mijn nichtje hebben een heel sterke band met elkaar, daarom hebben we een keer een kettinkje gekocht, met een hangertje wawar elkaars namen opstaan), Een avond na die droom, kwam ik erachter dat ik mijn kettinkje niet meer om had, ik ging ernaar zoeken en vond het kettikje terug zonder hangertje, het kettinkje lag op 'n schapje..
Ik smsde mijn nichtje over de droom en dat nu het hangertje kwijt was,
ze smsde terug, dat zij had gedroomd dat ik boos op haar was en dat ik van kwaadheid het kettinkje afdeed en neer gooide..
Weten jullie wat dit betekend?

Ik heb ook heel vaak, dat ik dingen droom die later uitkomen, zegmaar.. Weet iemand hoe ik hier mee om kan leren gaan, of wat het betekend...?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

pipo
19 oktober 2009

ik heb ook zoiets gedroomd, kan iemand me helpe?
xx

Dushi83
9 februari 2010

Hoi! Ik had laatst gedroomd dat ik een enge huidziekte had en helemaal onder de pusbulten zat. Mijn beste vriendin had dezelfde nacht hetzelfde gedroomd!! Terwijl het zo'n rare specifieke droom is! We hadden elkaar de dag ervoor gezien maar het totaal niet over dit onderwerp gehad. Kan er op internet zo gauw niks over vinden.

minoes
17 februari 2010

even een heel praktische vraag:
heb je met je huisgenoten gesproken over je droom?
of over het feit dat je je kettinkje op je nachtkastje gevonden hebt?

het is namelijk heel goed mogelijk dat je je kettinkje ergens in huis verloren hebt, en dat een huisgenoot het gevonden heeft.
moeder, vader, zusje broer....
en dat die persoon het gewoon op je nachtkastje gelegd heeft, zodat je het terug kon vinden.

ik weet niet of je moeder je bed nog opmaakt...maar je kunt het ook verloren zijn tijdens het slapen.
in dat geval zou ik gewoon de omgeving van je bed eens goed onderzoeken. onder je hoofdkussen...of zelfs in de kussensloop.
of onder het bed.
misschien ligt het hangertje daar.

als je je ketting ergens in huis verloren hebt, en een huisgenoot heeft het gevonden, dan moet je daar ergens in de buurt zoeken voor het hangertje.

dan de uitleg van je droom:

je droomt dat je boos bent op je nichtje, dat kan verschillende betekenissen hebben:
1) je bent zo close met haar dat je BANG bent dat je ruzie zult krijgen...
2) je onderbewustzijn TEST je eigen gevoelens met een 'what if' scenario. (hoe reageer ik als ik WEL ruzie met haar krijg?)
3) er is een kleine irritatie waar je je zelf nog niet van bewust bent, maar die te belangrijk is om onuitgesproken te laten.

dat je droomt over het hangertje KAN als volgt uitgelegd worden:
misschien heeft het kettinkje al op je nachtkastje gelegen toen je ging slapen, en heb je het alleen niet BEWUST gezien.
maar je onderbewustzijn wel.
en die verzint er dan een verklaring bij:
ketting op nachtkastje...dus niet om mijn nek...waar is hangertje? en WAAROM is hangertje weg? kan door ruzie komen....ruzie met nichtje.

dat jij en je nichtje hetzelfde dromen kan liggen aan het feit dat jullie zo close zijn.
een soort van telepathie.

en dan blijft er als laatste nog een hele eerie verklaring over:
je bent je kettinkje ergens anders dan thuis verloren... en je bescherm engel heeft hem terug gebracht.
maar waarom heeft hij dan het hangertje NIET terug gebracht?
ik hoop voor jou dat het NIET deze verklaring is,...want dan denk ik dat je de vriendschap van je nichtje gaat verliezen.
kan door ruzie komen. maar het kan ook iets heel simpels zijn, dat zij verder weg gaat verhuizen of zo.
maar je zult haar dan wel kwijt raken...

het gebeurt gelukkig niet zo vaak dat beschermengelen echt tastbaar optreden, hoor.
dus vermoedelijk heeft gewoon je moeder het kettinkje gevonden en bij je op je kastje gelegd.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024