Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over orka's en leeuwen

janine de Wind
20 oktober 2009

Hallo ik had een droom over orka's en leeuwen en was benieuwd of iemand weet wat deze betekend.

Orka’s en leeuwen

In mijn droom kwam er eerst een jonge vrouw bij mijn ouders die ineens op het platte land woonden, die vrouw had een heleboel kinderen bij zich en een jongen was haar zoon.
De vrouw had een gesprek met mijn vader over gezondheid en kocht wat dingen en ze was helemaal blij. (Mijn vader geeft vaker adviesen over gezondheid dus dat was niet zo raar, de vrouw had rood haar en haar zoontje had een gekleurde huid en kroeshaar.) Haar kinderen waren met die van mij gaan spelen en toen ik ze wou halen was ik tijdens dat ik de kinderen aan het ophalen was ineens samen met mijn ouders op een stuk land met rotsen, aan de zee. Ik liep naar de rand en ik zag eerst een grote leeuw in een soort kooi, deze was erg woest. Toen ik verder liep zag ik een orka vlak bij de rand en ze keek me aan ik wilde een foto maken en toen zag ik haar jong. Ze werd ineens belaagd door leeuwen. Ook zag ik een leeuwenwelp alleen staan. Ze leek eenzaam en was vies en werd schoongespoeld door het water. Ik vond de orka het meest indrukwekkend, ze was zo dichtbij. Ik kon haar zo aanraken als ik niet een beetje bang was voor haar. Het leek erop dat ze schrok van mijn camera want toen ik een foto probeerde te maken maakte mijn camera een geluid en zwom ze samen met haar jong weer de zee in.

Later zag ik nog een paar leeuwenwelpen met elkaar spelen ze waren van verschillende leeftijden want sommige waren groter dan de andere.

20 oktober 2009

Hoi janine de Wind

Orka of walvis staat voor een moeilijke keuze die je maken moet, zoals rechtvaardigheid en gevoel

De leeuw staat voor ongetemde energie, hartstocht, kracht en oerinstincten.

Fotograferen we andere dingen, dan willen we mogelijk onszelf daarvan een juist beeld vormen. Let op, datgene dat gefotografeerd wordt in de droom is meestal symbolisch bedoeld, in dit geval een orka, maar die wil dat niet..

Kooien staan symbool voor geestelijke benauwdheid.Je zou er goed aan doen anderen in het waakbestaan wat meer vrijheid te gunnen.

Het wassen in zee in de droom aan het water wassen is kan betekeken dat hij of zij zich geestelijk ergens van reinigen. Mogelijk zijn we in het waakbestaan ergens ten onrechte van beschuldigd.

Deze droom gaat over je zelf, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024