Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
ik kwam toevallig op deze website terecht, omdat ik op zoek was naar de uitleg van een droom. Vanacht droomde ik weer heel duidelijk, dit keer twee dingen: eerst dat ik hoogzwanger was, daarna dat ik in een achtbaan zat en er uitgeslingerd werd. De uitleg van het zwanger zijn in je droom gecombinerd met mijn eigen situatie, zou wijzen op het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel. Dit zou heel goed kunnen, omdat ik op het moment tussen twee studies in zit en me - me veel moeite - oriënteer op mijn volgende stap.
De achtbaan betekent volgens de uitleg 'dat je onstabiel gedrag vertoont. Het is heel goed mogelijk dat je in het echte leven regelmatige ups en downs hebt'. Nu herken ik me hier ook wel in, omdat het de laatste maanden dus niet echt lekker gaat, maar ik vroeg me af of het feit dat ik uít de achtbaan geslingerd werd (na de eerste looping om precies te zijn :) misschien iets positiefs kan betekenen. Wat denken jullie, ben ik te optimistisch door het zo uit te leggen?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Ik denk dat je droom over de achtbaan voor twee mogelijke dingen zou kunnen staan.
Ofwel, het feit dat je eruit geslingerd bent => Je kan het verleden achter je laten en begint opnieuw.
Ofwel, je bent slecht bezig en moet opnieuw beginnen, misschien door het leren uit fouten dat het de tweede keer feilloos verloopt.
Dit is gewoon wat ik ervan denk, zelf onderzoek ik ook constant mijn dromen, en denk wel dat het bij jou zoiets zal zijn.
Ik droomde vandaag ook over een achtbaan, de rit was merkbaar leuk. En ik denk dat het aangeeft dat, ook al heb je ups and downs (door de bochten), iedereen bereikt hetgeen hij/zij wil op zijn manier. Het is daarvoor niet slecht om onstabiel door het leven te gaan.
Hopelijk heb je er iets aan
Ik droomde dat ik in een achtbaan zat, maar nog voordat die ging rijden ontdekte ik dat de veiligheidsgordel los zat en de rit werd stil gezet. Later ging ik weer in dezelfde achtbaan en mocht ik als compensatie voorin zitten. Ik deed het, maar ik voelde me niet veilig, maar ik weet niet of de rit nog gemaakt heb, want ik werd wakker. Wat zou dit betekenen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Liefs Olga
Hallo,
Ik droomde vannacht ook dat ik in een achtbaan zat, samen met mijn vriend. Hij zat naast me. Tijdens de rit schoot mijn gordel los en uit alle macht probeerde ik me vast te houden aan de ijzeren beugels die aan beide zijde van de stoel zaten. Ik schreeuwde om hulp in mijn droom en mijn vriend en mensen achter ons schreeuwden ook dat de achtbaan stil gezet moest worden. Dit gebeurde helaas niet en de droom van levensecht! Ik zie en heb het gevoel nog steeds van mijn benen die door de lucht slingerden, de angst om eruit te vallen...brr....
Toen de rit afgelopen was, zijn alle mensen naar de kassiere toe gerend om te vertellen wat er was gebeurd, de vrouw echter zei alleen maar: ja, daar kan ik niks aan doen.
Toen mijn vriend voor de 2e keer in de achtbaan wilde, ging ik met tegenzin mee. Ik zette mijn handtas neer in het midden (waar je altijd je tas neerzet) en kwam erachter, dan ik 2 exact dezelfde tassen had neergezet...! (raar...want ik heb maar 1 tas) Dit keer ging ik ook de achtbaan in en hetzelfde gebeurde als bovenstaande beschreven. Ik werdt wakker van de schrik.
Wat betekent dit? Ik heb de laatste tijd veel last van nachtmerries, meestal wel goed te verklaren, maar deze kon ik niet thuis brengen.
Alvast bedankt,
Groetjes, Pheebe
Droominfo, © 2024