Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

maan

Remco Postma
9 januari 2010

Net na het overlijden van mijn vader op 04-01-10 droomde ik van mijn ouderlijk huis, ik stond daar in de slaapkamer waar ik heb gelapen tot ik dat huis uit ging, het was nacht en de volle maan stond aan de hemel aan de oostelijke richting. Ik was met nog iemand in die kamer maar ik weet niet met wie, We stonden te kijken naar die maan die een gelige gloed had zoals deze opkomt, plotseling zag ik de maan naar beneden vallen, het merkwaardigste was dat deze redelijk snel in een rechte baan naar beneden viel waarna het in de kamer ook helemaal donker werd.
Daarna werd ik wakker, Kan iemand mij hier iets over vertellen.?

10 januari 2010

Hoi Remco Postma

De maan is een vrouwelijk symbool, het symbool van het onbewuste. De verschillende maanfasen worden ook wel geïnterpreteerd als de maandelijkse cyclus van de vrouw. In feite verschijnt de maan in onze droom om de overgang naar een andere periode aan te kondigen.

Het is van belang of het om een onbekende of een bekende man gaat. De onbekende man in de droom symboliseert de schaduwkant van de dromer.

De slaapkamer is de plek waar we vrijen en waar ons eigen ik in de huid van een ander kan kruipen. De slaapkamer is de plek van liefde maar ook van liefdesverdriet. Verder duidt de slaapkamer soms op de nodige rust die we moeten nemen,

Wat moet je nu met endegelijke droom, ik den dat hij helemaal op je zelf slaat en daarom eens goed naar je zelf moet kijken of alles wel goed gaat.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024