Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Leraar in droom

Anoniempje XIV
15 jaar geleden

Ik heb les van een leraar die ik eng vind ( hij is pedofiel achtig )
In mijn droom kwam hij dronken binnen en pakte hij me vast, hij wilde ook iets doen met een aansteker
Op een gegeven moment ging hij weg
Hij heeft niks gezegd maar hij zag er wel hetzelfde uit als die leraar .

15 jaar geleden

Hoi Anoniempje XIV

De leraar in de droom is de wijze die ons in het leven verder wil helpen en bij wil staan met goede raad. Toch ontbreekt het ons vaak aan kracht om zijn wijze lessen op te volgen.

Degene die in de droom een aansteker gebruikt, heeft in het waakbestaan de neiging om iets te vernietigen. Dit kan in het voordeel maar ook in het nadeel van de dromer zijn.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

minoes
15 jaar geleden

hoi anoniempje,

of je leraar wel of niet een pedofiel is, weet ik niet.
maar dat jij hem eng vindt, en je ongemakkelijk bij hem voelt is wel zeker.
je vertrouwt hem niet.

of dat terecht is of niet, is op dit moment niet belangrijk.
wat WEL belangrijk is, is dat je er met iemand over praat.

ik ben zelf 43 jaar oud, dus mijn schooltijd ligt al weer even achter me.
maar in mijn tijd hadden we een mentor, een vertrouwenspersoon waarmee je kon praten als je ergens mee zat.
die persoon was verplicht om datgene wat besproken was, prive te houden.

ik denk dat het een heel verstandig idee is, dat je er met zo'n vertrouwens persoon over praat.
over je gevoelens.
want je schoolprestaties zouden er onder kunnen lijden..
en wie weet? misschien heb je wel echt gelijk, en is het een pedofiel.

in dat geval wordt de betreffende leraar wel in de gaten gehouden.
als hij niks te verbergen heeft, dan is er voor hem niks aan de hand.
als hij WEL iets te verbergen heeft, op dit gebied, zit hij in een functie waar hij niks te zoeken heeft.

oh ja...en praat er ook met je moeder over. over hoe eng je die vent vindt.
mochten je school prestaties omlaag gaan bij dat vak, dan weet ze in ieder geval hoe dat komt.

dromen zijn soms symbolen. in dat geval is een leraar gewoon een symbool van een gids.
maar omdat je in het ECHT ook de kriebels van die man krijgt, denk ik dat dit een verwerkings droom is over je echte leven.
tevens een waarschuwings droom van je onderbewustzijn, dat je hem niet alleen er lelijk of creepy uit vind ZIEN, maar dat je je eigen er ECHT ongemakkelijk bij voelt.

Anoniempje XIV
14 jaar geleden

Hallo,

bedankt voor de reacties!
Ik voelde me toen indd ongemakkelijk bij die leraar, een andere klas heeft ook melding gemaakt van hem.
Er is voor de rest niks meer gebeurd, maar ik weet wel dat hij in de gaten gehouden word dit jaar.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024