Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Benieuwd naar de betekenis van mijn droom

Live
10 februari 2010

Momenteel loop ik stage in een verpleegtehuis, mijn eerste stage als verpleegkundige. Het gaat goed, maar ik moet wel even weer wennen aan het feit dat ik stage loop en weinig vrije tijd over houd. Ik vraag me af of mijn droom hier iets mee te maken heeft of met iets heel anders.

Wat ik me kan herinneren van mijn droom is dat ik waarschijnlijk een ernstige ziekte (kanker?) had en mijn ouders gaven mij een drankje zodat ik langzaam aan dood zou gaan (ter verzachting, geen wraak ofzo). Ik raakte in de stress, omdat ik nog niet zover was en ik mijn vrienden nog een keer wilde zien ed. Ik was er niet aan toe om dood te gaan. Nadat ik die drank had genomen (geen idee of ik dat zelf nam of dat mijn ouders het gaven) besefte ik dat ik dit helemaal niet wilde (niet dood willen gaan). Mijn ouders zeiden dat mijn vrienden niet langs konden komen en ik voelde me alleen maar ellendiger (door het drankje of door het feit dat mijn vrienden niet konden komen weet ik niet).

Weet iemand wat de betekenis hiervan kan zijn? Alvast bedankt!

minoes
17 februari 2010

hoi Live,
ik denk dat je droom NIET te maken heeft met het feit dat je minder vrije tijd over hebt.

maar ik denk WEL dat het te maken heeft met je stage.
je bent aan het verwerken wat je ziet. wat je voelt.

een verpleeghuis...oude en zieke mensen.
mensen waarvan een rationeel mens zou kunnen denken dat ze beter af zijn, om dood te zijn...

jij wilt die mensen helpen.
je hebt een opleiding gehad, maar dat is iets totaal anders dan de realiteit. de praktijk...

nu ZIE je echt de mensen die daar zo ziek en moe liggen te zijn.
pijn hebben.
jij wilt ze helpen. maar soms kan dat niet.
niet zo goed als jij dat wilt.

je wilt het GOED doen...(vandaar die ouders in je droom. liefhebbende mensen die het beste met je /de zieke voor hebben.)
maar tegelijk schrik je ook van die gedachte.
NEE! NEE! dood mag niet! zeker niet met hulp. ook niet als het goed bedoeld is.
ik ben nog niet klaar...
mijn patienten zijn nog niet klaar.

ze moeten pas dood, als ze ZELF klaar zijn.
Dan zal hun geest uit zichzelf het lichaam verlaten.

in jouw onderbewustzijn is het momenteel een storm van gevoelens.
dit zijn geen gewone patienten. dit is geen theorie. dit zijn geen gevallen. geen nummers...
dit zijn ECHTE MENSEN.
ze praten tegen je. glimlachen. zuchten. vertellen hun jeugd. maken grapjes. mopperen.
ze raken je.
je neemt ze in je gedachten mee naar huis.

ik vermoed dat het langzamerhand zal minderen.
maar op dit moment is je droom alleen een verwerking van wat je ziet op je stage.
ben ik van overtuigd, tenminste.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024