Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Leraar red mij van moordenaar

Saaraa
15 jaar geleden

Ok, Ik had dit al uitgetypt tot een verhaal, dus hier is het!
Dit droomde ik vorige week en ik ben de hele week al ondersteboven van deze droom.
Alles leek zo echt, de emoties waren zo intens...

(de Jos uit de droom is mijn leraar economie, ik heb een beetje een oogje op 'm)

Droom:

Het was nog vroeg en ik maakte me klaar voor school.
Ik zou via dezelfde route, die ik al mijn hele schoolleven bewandelde, naar school lopen. Klasgenoten en leraren zouden voorbijsnellen op de fiets en later zou ik hen weer terugzien in het vertrouwde leslokaal. Maar niets ging vandaag zoals de sleur mij had aangeleerd.
Alsof een onzichtbare hand mij stuurde, week ik af van het pad dat ik altijd genomen had. Voor ik het wist, nam ik een omweg naar school waardoor ik deze van de andere kant benaderde.
Onderweg was het stil, ik kwam geen mensen tegen, auto's leken verdwenen te zijn, vogels hielden hun snavel en de insecten verborgen zich. Het was doodstil...
In de verte zag ik mijn school al opdoemen.
Het voelde anders vandaag, de normaal zo rustige velden voor school, waren nu huis voor een groep mensen. Zij leken erg in paniek. Ik naderde om te kijken wat er aan de hand was. Langzaam zag ik het: Er lag een levenloos lichaam in het gras. Het bloed dat het lichaam en het gras er omheen als een deken bedekte, was helderrood en gaf een sterk contrast met het groene gras en de blauwe hemel. Het was een verschrikkelijke aanblik, maar zonder duidelijke reden was ik erg geboeid door dit schouwspel. Al snel zag ik dat het lichaam bedekt was met honderden gaten, kogelgaten, maar er was nergens een kogel te zien.
Ineens drong het tot me door: Dit was een moord! De mensen raakten nog meer in paniek en riepen uit dat de dader nog in de buurt moest zijn. Niet veel later klonk er een geweerschot en een van de omstanders viel dood neer. Man rende in paniek alle kanten op, ik besloot langs het bos weg te vluchten, maar merkte al snel dat ik gevolgd werd door een zwarte schim. Hij vuurde enkele schoten op mij af waardoor ik nog harder ging rennen. Toen ik de bocht om rende, voelde ik een hand om mijn pols, deze trok mij het bos in. Ik wilde schreeuwen, maar mijn mond werd door een hand bedekt. Ik viel achterover, bovenop een ander persoon. Hij greep mij bij mijn middel, maar zorgde ervoor dat mijn mond bedekt bleef.
De rust keerde terug in het bos, mijn hartslag was razend hoog. Ik zag de dader lopen, maar hij zag ons gelukkig niet. Hij vloekte zachtjes, maar hoorbaar, waarna hij weer terug richting school rende. De hand werd van mijn mond gehaald waardoor ik mij kon omdraaien. Verbaasd keek ik in het bange gezicht van Jos. Hij drukte mij stevig tegen zich aan, maar zei niets. Blij door deze redding en door het veilige gevoel dat ik kreeg, begon ik te huilen.
Weer klonk een geweerschot waarbij ik me nog steviger tegen hem aan drukte. Het was pas later dat wij erachter kwamen dat dit het schot was waarmee de dader een eind maakte aan zijn leven, en aan de hele situatie.

Zou iemand me uit kunnen leggen wat dit betekend?
Ik heb al in het droomwoordenboek gekeken, maar werd daar helaas niet veel wijzer uit...

Alvast bedankt!

Saaraa
15 jaar geleden

niemand die me kan helpen?

ikkanjeniethelpen
11 jaar geleden

ikkanjeniethelpen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024