Ik heb weer eens een rare droom gehad...
Ik zat aan een tafeltje in het klaslokaal. Schuin rechts voor me zat de leraar. Hij was het type dat snel kwaad werd, en je niet uit liet praten om je acties te verklaren. Mijn klas vond dit geweldig en iedereen reageerde erg brutaal op hem. Ik was het meisje dat altijd haar huiswerk maakte, goed oplette en in stilte alle lesstof over zich heen liet komen. Als de docent mij wat vroeg gaf ik normaal antwoord, en dat waardeerde hij erg.
Op een dag, was de hele klas wat brutaler dan normaal. De docent werd er gek van. Hij zei toen, vanuit het niets: “Nou dan zal het stuudje het antwoord wel weer weten.”
In een reactie zei ik verontwaardigd:”Pardon?!” wat er wat harder uitkwam dan ik bedoeld had. Hij keek me aan, stond op, rolde een krant op en sloeg mij op het hoofd. Hij sloeg niet hard, maar ik was zo ontdaan van die actie, dat ik opstond en huilend wegrende. Toen ik een andere gang inrende, zag een van mijn leraren mij wegrennen. Hij rende achter me aan, haalde me in en greep mijn arm om mij tot stilstand te brengen.
Ik draaide me om, begroef mijn gezicht in zijn borst en huilde harder dan ik ooit gedaan had. We zeiden niets tegen elkaar, maar het gaf zoveel rust.
Iemand die weet wat het betekend?