Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Iemand enig idee waar deze dromen vandaan komen?

14 jaar geleden

Ik droom minstens 1 keer per week over iets ( telkens iets anders ) waarbij ik dan rechts van mij, ongeveer een halve kilometer van mij vandaan, een vliegtuig zie neerstorten.
In die droom ben ik vanaf dat punt dan steeds de enige die het ziet. Soms zijn het ook van die hele dikke ronde gekleurde speelgoedvliegtuigjes, maar dan op groot formaat.
Als ik de rookwolk zie opkomen begin ik in de droom gelijk met een soort plattegrondje te bedenken wie daar kan wonen of in de buurt kan zijn en ga die persoon dan gelijk bellen.

Naast bovenstaande droom , droom ik ook minstens 1 x per week dat ik ergens een vliegtuig instap, met vrienden of bekenden. Dit vliegtuig heeft dan heel weinig opstijgruimte, hij moet over normalen wegen, langs huizen enz. Uiteindelijk kan hij dan toch, uit nagenoeg stilstand, opstijgen. Op dat moment ben ik dan best bang en vind het maar vreemd. De laatste keer dat ik dit droomde was mijn broertje de piloot. Het opstijgen deed het vliegtuig zelf en we gingen gelijk de bomen in, daarna vloog hij recht omhoog. De vlucht verder ging prima.

Ook droom ik heel vaak dat ik een heel smal trapje op of af moet waar een muur omheen zit, die dromen benauwen me dan heel erg.

14 jaar geleden

Hoi nadenkertje

De telefoon is een middel om te communiceren. Ook in de droom heeft het meestal die betekenis. De telefoon staat voor verbindingen, contacten en nieuws.

Als we zelf opbellen moeten we de nummers die we draaien of toetsen onthouden en interpreteren aan de hand van de uitleg over de afzonderlijke getallen.

Rook kan een waarschuwing zijn dat er iets in ons smeult. Mogelijk bevinden we ons in een onduidelijke en gevaarlijke situatie waarin we geen overzicht hebben.

B.v een rood vliegtuig heeft te maken met strijd, maar ook met liefde. In beide gevallen vertonen zij ziekelijke trekken.

In ieder geval wijst neerstorten altijd op verliezen in ons waakbestaan.

Het kan ook zijn dat we te hoogmoedig zijn, hetgeen uiteindelijk tot een diepe val kan leiden. Overigens weerspiegelt het vliegen soms ook de behoefte om vrij te zijn van alle aardse beslommeringen en alles even te ontstijgen. Het zelf vliegen in een vliegtuig heeft nagenoeg dezelfde betekenis

De trap vormt verbindingen tussen de verschillende verdiepingen, welke op hun beurt symbool staan voor de verschillende gedeelten van onze persoonlijkheid.
En je blijft maar op en neer gaan, je weet niet op het moment welke kant je op moet en dat blijft je benauwen

De muur kan in de droom verschijnen om ons te beschermen, ons buiten te sluiten of ons gevangen te houden.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns..

Bron.

DROMEN ENCYCLOPEDIE

14 jaar geleden

Hoi Hans,
Is de verklaring van het vliegtuig ook zo als het een speelgoedvliegtuig betreft? En het onkomen aan de dagelijkse beslommeringen dmv vliegen kan ik inkomen, wellicht heeft iedereen dat wel een keer, alleen het vreemde vind ik dat ik nooit iets raarts heb meegemaakt met een vlucht en dat in die droom altijd te weinig ruimte is voor opstijgen.
Weet u verder hoe het kan dat ik alle dromen zo goed en letterlijk weet na te vertellen en nu, als ik er voor ga zitten, alle beelden weer voor me kan halen? Slaap je dan juist diep of licht?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Groetjes,
Nadenkertje

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024