Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden opa en oma

Femke
14 jaar geleden

Mijn opa en oma zijn 3 jaar geleden, kort na elkaar overleden. Mijn opa had kanker en is daar aan gestorven.
Toen mijn opa op sterven lag, heeft mijn oma een hersenbloeding gekregen. Zij heeft het sterven en de crematie van mijn opa dus niet mee kunnen maken.
Het leek er op dat zij weer goed op knapte. 6 weken later kreeg ze een tweede hersenbloeding en is daaraan, na een week, gestorven.
Ik had een hele goede band met ze en was ook erg verdrietig.

Sinds een paar weken heb ik geregeld dromen over mijn opa en oma.
Vorige week droomde ik dat ik in hun huis was. Ik kwam daar binnen en alles zag er nog precies zo uit als 3 jaar geleden. Opeens stond er een onbekend iemand voor me. Zij vertelde me dat er nu iemand anders woont. Ik ging rustig het huis uit en eenmaal buiten, rende ik huilend weg.

Wat kan dit te betekenen hebben?
Heb ik het verlies nog niet (goed) verwerkt? Zijn mijn opa/oma bij me in de buurt, als geest?

14 jaar geleden

Hoi Femke.

Ik den k dat je nog steeds verdriet hebt en hun erg mist.

Die droom wil zeggen, laat ons los en denk aan de mooie tijd die je met ons hebt gehad en richt je meer op nieuwere onder werpen.

Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

Kan je dat begrijpen.

Groeten H@ns.

Femke
14 jaar geleden

Hallo H@ns,

Jazeker kan ik dat begrijpen.
Ik werd net helemaal emotioneel toen ik je berichtje las.

Ik ga binnenkort samenwonen en vind het ontzettend jammer dat m'n opa en oma dat niet meer kunnen meemaken. Misschien hebben die dromen daar ook wel mee te maken, dat ik er (te) veel mee bezig ben.
Stiekem hoop ik dat zij bij me zijn, dat ze over mijn schouder meekijken....

Groetjes,
Femke

Deze discussie is gesloten.