Hallo,
Vannacht droomde ik over mijn schoonvader die onlangs overleden en gecremeerd is.
We waren in de kerk in het plaatsje waar mijn stiefvader woont (mijn moeder is 5 maanden geleden overleden en er is in die kerk een dienst gehouden). Terwijl mijn schoonvader 60 km verderop gecremeerd is en de dienst bij het crematorium werd gehouden.
We liepen naar binnen en daar stond de kist met mijn schoonvader erin. We gingen zitten en de dienst begon. Met de dominee die de dienst van mijn moeder begeleide. Hij deed heel lullig, werd onderbroken door mensen en er werd veel gelachen (wij kenden de mensen niet). Ik heb het een poosje aangehoord en stond toen helemaal over de zeik op en begon te schreeuwen: "Is het nou GVD afgelopen! Wij zijn hier om afscheid te nemen van een dierbare!" Wat ik verder zei weet ik niet meer maar het hield in ieder geval op. Ik ging weer zitten. Toen ik weer opkeek zag ik mijn schoonvader staan, als een geest. Hij tilde de deksel van zijn kist en zijn geest voegde zich bij het lichaam. Hij stond op, was helemaal 'lelijk'. Lijkvlekken, gele en bruine vlekken. Ik schrok er niet van. Ik keek naar mijn vriend en zei: "Zo willen we hem niet meer zien hè? Hij is echt te lang geleden overleden om hem nu nog te kunnen zien." Daarna werd ik wakker.
Ik heb nog weer geslapen daarna, toch blijft de droom levendig in mijn hoofd. Terwijl ik dromen normaal snel vergeet als ik weer slaap daarna.
Wie snapt er iets van?