Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over een overledene

Shari Van Schoors
13 jaar geleden

Deze nacht heb ik een zeer rare droom gehad!
Ik was ergens aan het wandelen met een medium ( waar juist kan ik mij niet herinneren), opeens krijgt de medium een telefoontje hij nam op en gaf de gsm direct aan mij!
Het was mijn grootvader (hij is al 2 jaar overleden en heb zijn dood nog altijd niet kunnen verwerken) zijn stem het klonk alsof hij 20 jaar jonger was dan voor zijn dood.
Hij vertelde me dat alles goed gaat met hem en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken!
Ik ben al huilend wakker geworden.
Wat ik mij nu afvraag is dit een droom of heeft mijn grootvader zo contact kunnen leggen met mij?
Groetjes.

13 jaar geleden

Hoi Shari Van Schoors

Ik denk dat je opa jou wou laten weten dat het goed met hem gaat en dat jij je opa los kan laten, Als je erg veel aan hem blijft denken kan hij daar last van krijgen en moeite heeft om daar verder te leren wat ook nodig is.

Wat je kan doen is om aan je opa te denken dat hij nog leefde en aan de mooie momenten te denken die je met hem hebt beleeft en hem er ook voor te bedanken.

Groeten H@ns.

hermelien
13 jaar geleden

hallo,
ik heb vanacht gedroomd dat ik naar mijn (overleden) opa toe ging en het is sinds heel lang geleden dat ik hem zo echt voor mee zag, zijn rimpels, zijn haar, zijn stem, zijn geur ik voelde het allemaal. in mijn droom had hij dezelfde mobiele telefoon als mij en hij vroeg hoe ik het oortelefoontje erin moest stoppen. omdat hij maar geen geluid kreeg...
ik werdt wakker en het eerste wat ik dacht was: zou opa contact met mij zoeken (mobiele telefoon)
kan deze droom zoiets betekenen?
zelf praat ik wel tegen opa (in gedachte) en schrijf ik brieven die ik hard op voorlees, zou hij mij in deze droom kunnen hebben verteld dat hij me hoort? of juist niet??

en wat kan deze droom betekenen????

reactiess????
groetjes.

13 jaar geleden

Ik kreeg tintelingen toen ik je droom las, vooral toen ik je vraag las: Wil hij laten weten dat hij me hoort, nu ik dit typ komt er een enorme tinteling over me heen. Deze tinteling herken ik als bevestiging... Op deze manier communiceer ik met een broer die nooit geboren is.
Ik heb het even gevraagd aan mijn vrienden in de andere wereld en krijg inderdaad de bevestiging dat je opa contact met je zoekt. Ook wordt bevestigd dat je opa inderdaad de brieven hoort die jij hard op voorleest, als ik vraag of hij ze kan lezen, verdwijnt de tinteling, dus hij schijnt ze niet te kunnen lezen.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent (en weer krijg ik een kleine tinteling)

Joyce2
13 jaar geleden

Ik heb vannacht over mijn opa gedroomt. Maar hij leefde nog en hij was alleen. In mijn droom waren mijn opa en oma uit elkaar (terwijl dat nooit het geval is geweest). Hij voelde zich ook alleen terwijl mijn tantes wel bij hem op bezoek kwamen, maar die gingen alleen maar bidden en huilen. Ik stoorde me daaraan en ik had het gevoel mijn opa ook.
Mijn opa zei steeds dat alles OK was, maar toen ik aanbood om te blijven eten en hem te helpen, was dat het antwoord wat hij graag wilde horen.

Ik weet niet goed wat dit betekend, of dat het uberhaupt iets betekend.
Ik mis mijn opa wel heel veel, maar waarom ik dit nu zo droom snap ik niet.

Kan iemand me iets meer vertellen?

gr joyce

hermelien
13 jaar geleden

bianca,
echt heel erg bedankt voor je reactie,
dit geeft mij een enorme grote rust.
echt heel erg speciaal!!!
ik weet er eigenlijk niet zo goed de goede woorden voor te vinden.. echt heel erg indrukwekkend.
nogmaals bedankt.
zou ik er iets mee kunnen doen???

groetjes

13 jaar geleden

Ik heb verder geen cursus gevolgd voor medium, maar misschien kun je een spiritueel centrum in je omgeving opzoeken voor hulp van een medium die je advies kan geven, of anders kan Hans je misschien helpen...

Demi Jamilla
13 jaar geleden

Hey,

ik heb sinds kort een vriend, en ik ben heel spiritueel afgelegd zo zie ik aura's en heb ik een "plaag" geest gehad voor 9 maanden.
De moeder en schoonzus van mijn vriend zijn ook heel spiritueel. Zo heb ik tarotkaarten gedaan etc etc. Sinds dat ik daar kom, zie ik
weer dingen, maar nu meer geesten kant. Aura's ben ik altijd blijven zien. Zijn vader is overleden, maar ik heb nooit een foto gezien van hem.
Bij zijn moeder op foto's is zelfs een geest waargelegd. (ze heeft de foto nog steeds) waarboven ook een orb. bij heel veel foto's van haar, zijn er
ook allemaal orbs te zien. Op 1 op haar kamer zelfs over de 40! Ik heb deze foto's ook allemaal gezien. Anyway,en nu had ik gister een droom,
waarin zei tegen een geest praatte, een man. Maar niemand kon het zien alleen zij en ik. Toen schrok ik wakker en kreeg ik een gevoel dat er
iemand in mijn kamer was, en kreeg een erg koude rilling. Ik heb het haar toen verteld en ze vond het heel raar. Toen ik in de bus zat vanavond, toen
belde mijn vriend me op om te vragen hoe hij eruit zag, de geest. Of ik me dat nog kon herinneren. toen heb ik dus uitgelegd hoe hij eruit zag en zonder
ooit een foto te hebben gezien, heb ik dus zijn vader omschreven. Heel creepy, op hetzelfd emoment dat ik de telefoon had opgehangen "rende" er
iemand voor de bus, dus ik gilde heel hard stop en de bus stopte. Maar hun zagen niemand en ik hem ook niet meer. Nu vraag ik me af wat dit betekend?
betekend dit dat hij mij kennis met hem wil laten maken, ook omdat ik er open voor sta. Omdat ik nieuw ben in de familie? vind het nogal creepy.