Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden oom 12 jaar geleden

Dustin
13 jaar geleden

12 jaar geleden had ik een droom , een hele aparte speciale droom ik denk zelfs een spirituele droom..
12 jaar geleden was mijn oom overleden , hij was hoofd van de brandweer in amsterdam en hij moest de brand blussen bij de bijlmer ramp.
daarna kreeg hij longkanker en heb et nog 5 jaar volgehouden. de dag voordat hij stierf mochten we afscheid nemen van hem maar de kanker had hem zo erg aangetast dat hij niet meer wist wie ik was. ik moest fotos laten zien van sinterklaas feestjes waar we samen opstonden om hem te laten herrineren wie ik was uiteindelijk wist die het wel voor 5 min daarna kregen we weer een vage blik van wie is deze kleine jongen.
die nacht dat ik naar bed ging ... begon de droom.
Het begint als ik op een trein sta een hele grote gigantische trein niet erin maar erboven , en om ons heen is niet anders dan wit helemaal lichtwit alsof het een lichtunnel was , en als ik op die trein sta kom ik me oom tegen .. nou word er enkelt niks gezegd voor een paar min en daarna nam ik afscheid van hem.

is dit dan een spirituele droom dat ik echt afscheid van me oom heb genomen ?? of was het gewoon een droom

13 jaar geleden

Hoi Dustin

De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. De gebeurtenissen tijdens de treinrit zijn van groot belang op de uitleg.

Het afscheid nemen in de droom is het symbool voor een verandering in het waakbestaan waarbij men bijvoorbeeld afscheid neemt van situaties, personen of leefomstandigheden uit het verleden.

Wie in de droom afscheid neemt van oudere of zieke mensen, zou er rekening mee moeten houden dat dit een afscheid voor altijd kan betekenen. Het kan echter ook gewoon betekenen dat men een slechte gewoonte voor eens en voor altijd op moet geven.

Het afscheid nemen van je oom kan daar ook op slaan, maar dat je niet in de trein staat meer er boven op heeft met het geestelijk te maken, wat kan betekeken dat er bij jou een periode wordt af gesloten en een nieuwe periode in aantocht is.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.