Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gekleurde steentjes

Elisabeth
12 jaar geleden

Sinds ik van werk veranderd ben droom ik tijdens mijn uitslaap-ochtend.Deze ochtend de volgende droom waar ik me jammer genoeg gedeeltes van herinner.

Ik liep over een pad en naast het pad lag een strook van steentjes, geen kiezelsteentjes maar vlakke steentjes [die je over het water kan scheren].Ik zag deze steentjes liggen en bij nader inzien,stond erbij stil, zag ik dat deze steentjes de primaire kleuren hadden.Deze hadden de kleuren rood en blauw en had ze in mijn hand om ze te bekijken.

Ik liep door een brede gang en er liep een kindje met mij mee [rechts] dat vond ik heel leuk.Maar deze gang was aan de sombere kant.Links van de gang lag een huiskamer, er waren wat mensen in aanwezig, de deur zat dicht. Ik hoorde ze.Aan het einde van deze gang stond ik mijn kleding uit te zoeken die gewassen waren,ze lagen op een hoop.Ik was bezig deze te sorteren maar de meeste kleding was van een andere vrouw.Ik vond dit vervelend, dacht oh zo doet ze dat!Doet zich altijd goed voor maar ondertussen heb ik haar was gedaan waarvan het meeste niet van mij was.De was lag op een hoop stond ik te sorteren[ links in de gang] net voor een grote deur, de grote van een boerderijdeur of een kerkdeur.Afmetingen circa: 6 m.hoog en 5 br.

12 jaar geleden

Hoi Elisabeth

Dromen over grint voorspelt mislukte plannen en initiatieven.

Rood duidt op ongetemde energie, kracht, passie, aggressie en moed. De kleur rood heeft diepe emotionele en spirituele gevoelswaarde

Blauw staat voor waarheid, wijsheid, de hemel, eeuwigheid, toewijding, rust, loyaliteit en openheid.

Als je droomt over een gang, symboliseert dit het begin van een nieuw pad in je leven of een reis naar het onbekende. Het kan ook duiden op zelfonderzoek. Een gang vertegenwoordigt spirituele, emotionele en fysieke passages. Het duidt op een overgangsfase in je leven.

Als je droomt over een kind verwijst dit naar je innerlijke kind. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.

Dromen over kleding voorspelt succes als de kleding schoon en mooi is.

Het wassen van je kleding kan juist wijzen op het symbolisch wegwassen van onplezierige ervaringen of emoties.
De vrouw voor wie je denkt te wassen is de andere kant van je zelf, die lief en aardig doet, maar ook verzorging nodig heeft.

De kerk ( deuren hebben een bijzondere betekenis) vertegenwoordigt je persoonlijke normen en waarden en de dingen die jij als heilig ervaart.

Zo maar een wat droom symbolen uit je droom en wat ze kunnen betekenen

Ik denk dt die droom veel over je zelf verteld.

Groeten Hans.

.