Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

..... tot mijn vrouw me wakker maakt

11 jaar geleden

Hallo,

Afgelopen nacht had ik de volgende droom, en deze was niet leuk.

Het is laat en ik staat in de woonkamer voor de monitor. Ik zie dat de buurvrouw voor het raam aan komt lopen, ik heb wel in de gaten dat er iets niet in de haak is. (net of zij het niet is) Ze staat voor het raam, maar ik heb geen zin en doe net of ik haar niet zie. Ik loop naar de keuken. Op het aanrecht staat een fluitketel en een pan met een deksel erop. De fluitketel begint uit het niet te fluiten en ook de deksel op de pan begint te rammelen of er kokend water in zit. Dan komt er water uit de kraan en de arm (of hoe noem je dat) begint hevig van links naar rechts te bewegen. Van af het moment dat de buurvrouw (?) voor het raam staat was ik al bangig, nu helemaal. Ik gil, dat hoor ik ook werkelijk zelf en dan maakt mijn vrouw me wakker.

Wat is er gaande?

Groeten,
Rob.

11 jaar geleden

Hoi rob1

Zo maar een paar voorbeelden van je droomsymbolen en wat ze kunnen betekenen.

Als je droomt dat je in de woonkamer bent, staat de woonkamer voor de manier hoe je jezelf tegenover ander presenteert en de manier hoe je je leven inricht. Het is representatief voor hoe je jezelf ziet, en wie je bent.

Kijk ook naar je gevoelens jegens je buren.

Als je door een raam kijkt, dan staat dit voor inzichten en je houding in het leven. Wat je ziet (of het positief of negatief is), geeft weer hoe optimistisch of pessimistisch je in het algemeen bent.

Een droom die zich in de keuken afspeelt, staat voor je behoefte aan emotionele en spirituele voeding.

Een ketel met kokend water staat voor hard werken. Voel je niet gefrustreerd, het ploeteren is spoedig voorbij.

Hoor je een fluit of iemand fluiten dan heb je te maken met verbijsterend of verrassend nieuws dat je plannen omgooit.

Een pan staat in je droom voor je houding in een bepaalde situatie. Dit symbool kan ook staan voor kritiek en kwaadheid.

Droom je over een kraan, dan heb je je emoties onder controle en sommige uit je.

Water staat voor emoties. Het is heel belangrijk hoe water eruit ziet in je droom.
Helder water.
Het kan ook betekenen dat je je emoties in de hand dient te houden, zodat ze niet ontploffen.

Ik denk dat deze droom over je zelf gaat en dat je misschien heel goed naar je zelf moet kijken, van hoe en wat er met je aan de hand is en wat je mee doet, als je al begint te gillen is de nood erg hoog. Probeer te uiten waar je mee bezig bent of wat je bezig houd.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.

11 jaar geleden

Hallo Hans,

Dank voor je reactie. Beetje laat dat ik reageer, maar dat komt door een e-mail adres wat ik niet meer gebruik.

Ik heb je reactie nu drie keer gelezen. Terug kijken op wat toen was, kan ik een en ander plaatsen. Langzaam komt er weer wat boven borrelen. Ik begrijp alleen de woon kamer niet, dat is hoe ik ben. Moet ik me daar dan een soort open boek bij voorstellen? Omdat je je gasten ontvangt in je woonkamer?

Groeten,
Rob.