Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vader na 12 jaar weerzien in kerk??

Mellowney
11 jaar geleden

ik heb mijn vader nu al denk ik 12 jaar niet meer gezien. heel soms krijg ik dromen over hem zoals vannacht:

ik liep een kerk binnen waar nog een beetje aan gebouwd werd. daar stond hij, alsof hij mee aan het regelen was van het bouwen. ik wou al weten hoe het nu met hem ging en hoe hij eruit zag. maar ik vroeg hem niks, keek hem alleen maar aan. hij mij ook. we kletsten wat maar niet over wat er allemaal gebeurd was maar ik weet niet waarover want ik hoorde het zelf niet eens. hij is niet dood ofzo. we hebben nog contact via Hotmail. op een gegeven moment zag ik van die voetballers (van zo'n breedgetrokken bal sport weet naam ff niet meer) een deur uitrennen. ik liep weg en hij vroeg me ook helemaal niks over hoe het vroeger was ofzo en weg was alles.

durf dit niet tegen mam te zeggen, had grote ruzie met hem.

weetgeennaam
11 jaar geleden

Bedoel je rugby?

Ik denk dat je je vader gewoon zo graag in het echt weer wilt zien en je onbewust aan het voorstellen bent hoe het is als jullie weer tegenover elkaar staan. En als je elkaar een lange tijd niet gezien hebt weet je niet wat je moet zeggen, met name na zo'n ruzie. Dus je wilt wel met hem praten, maar je weet niet waarover. Dus daarom zag je het praten wel, maar hoorde je het niet, ook omdat je niet weet wat je vader dan tegen jou zou gaan zeggen. En dat je niets vraagt over vroeger is omdat je het niet durft, of, zoals ik al eerder aangaf, niet weet hoe je moet beginnen.
Dat rugbyteam staat denk ik voor kracht, ze zien er heel sterk uit en stralen daarom ook kracht uit. Misschien heeft jullie band daar iets mee te maken, dat die sterker is dan je denkt, of dat je wilt dat jullie band weer sterker wordt.
En een kerk is een plaats waar je komt om je zonden te vergeven, om te biechten. Dat de kerk nog niet klaar was wil waarschijnlijk zeggen dat jij nog niet klaar bent om alles te vergeven.

Een droom reflecteert altijd je eigen gevoel, vaak je onderbewuste.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes