Hallo allemaal,
Vannacht had ik een geweldige, prachtige droom. Maar eerst zal ik vertellen hoe alles in het echte leven zit.
Mijn oma is vorige maand overleden en ze zat de laatste paar jaar in een rolstoel. Het was de moeder van mijn moeder. Mijn moeder reageert vaak erg laks op me en is heel vaak gestrest en dan ben ik de pineut zeg maar. Ze trekt mijn broer veel voor. En ik heb een vriend die 3 zussen heeft, die hebben ook allemaal een vriend. Mijn vriend is lief voor me en zorgt voor me, maar heeft me ook wel eens pijn gedaan.
De droom:
Ik ging met mijn moeder naar een appartement (het leek wel een straat in Amsterdam, maar daar woon ik zelf niet) en we praatten daar over oma. Daarna liepen we verder over die straat en er was een soort markt, niets te doen, er was maar 1 kraampje dat was leeg en daar stond oma achter. Ze leek wel 10 jaar jonger. Ik schrok ervan en wilde er iets van zeggen maar mijn moeder negeerde het en liep gewoon door. We waren toen even in een appartement of zo en mij zat iets dwars maar mam zei dat ik rustig aan moest doen. Later waren we weer ergens met veel mensen en gingen oud op nieuw vieren. Het was schemering en het was een soort open terrein met een strand volgens mij. Ik was nog ergens mee bezig en mijn vriend wachtte op me. Toen gingen we het terrein op en er klonk muziek en was feestverlichting. Ik had de filmcamera bij me en was alles aan het filmen. Er kwam een grote tros ballonnen uit de lucht met gekleurde glimmende confetti. Die kwamen dan van een gebouw en dat was iets Duits of zo. Later kwam er weer een tros met gekleurde ballonnen en confetti. Het was wel iedere keer een andere kleur. Eerst blauw, toen rood, een keer geel-oranje... ik vroeg me af hoe ze aan dat geld kwamen om die ballonnen mee te kopen en mam zei me toen dat het van een gebouw af kwam dat dezelfde naam had als een straat waar ik hiervoor heb gewoond. Toen de laatste tros ballonnen de lucht in ging nam die het gebouw mee en het barstte. Het was heel klein en leek wel van papier of zo. Het was een blauw gebouw met een wit dak. Later gingen we dansen en mijn vriend was er niet meer. Ik had de filmcamera nog steeds in mijn hand. Het werd donkerder en ik danste met een vreemde, gezette, kale meneer. Hij was wel aardig, maar ik vond het niet echt geweldig. Ik bleef filmen en iemand zei dat ik daarmee op moest houden. Wie weet ik niet. Er speelde echte feestmuziek op de achtergrond, een bandje trad op. Na dat dansen ging ik ergens heen, het leek wel de hal van de flat van mijn vader. Ik keek door het raam naar buiten en zag het strand. De zussen van mijn vriend renden daar met hun vriend maar mijn vriend was nergens te vinden.
Nou, dit is alles wat ik nog wist. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind dit wel heel bijzonder.
Alvast bedankt!
Groetjes