Als je niet veel van het hele gebeuren weet en zelf ook niet sterk staat, of niet puur in je vragen bent en bang van wat je krijgt te horen, dan trek je dingen aan die je niet wilt aantrekken. Kun je je er beter buiten houden. Wat bovenstaande schreef klopt inderdaad. Geen aandacht aan geven wat er is nu, het niet voeden met angst of irritatie en frustratie. niet mee in gesprek gaan. als je denkt te dromen 'met hem', dan proberen wakker te worden. Leer het onze vader uit je hoofd en gebruik dat te pas en te onpas. En vertrouwen op dat je hulp krijgt van Jezus, God of Gabriel, George of Micheal. En je ook in dat vertrouwen leggen. De hulp komt niet voor niets natuurlijk met geloven er in wanneer het jou zo uitkomt.
Zelf heb ik ook een soort van eigen gemaakte ouja board wat ik met mijn pendel heel soms gebruik wanneer ik voel dat ik alleen maar omringt ben met licht. Zelf heb ik er geen problemen mee. Ik voel ook goed wat 'fake' is en wat niet. ook met de andere dingen die ik doe zoals tarot en orakel kaarten en wiggelroede.