Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
De spirituele wereld trekt al jaren aan me. Soms dwaalt hij even weg, maar altijd komt hij weer terug. Bezig met energie werk ( reiki ) maar toch, het lijkt of er iets mist. Hoe ontdek je welke kant je op moet.
Groeten,
Kit
"De spirituele wereld" Is niet 1 wereld. Als je spiritueel bent staat dat simpelweg voor het feit dat je denkt dat er iets meer is dan wetenschap. (En dus vormen van "Magie" of een god.)
Als we praten over een 6de zintuig waar jij naar lijkt te citeren denk ik je heel goed naar jezelf moet gaan kijken. Er zijn namelijk veel niet erkende zintuigen of mengelmoesjes die wat twijfelachtig kunnen zijn.
De erkende zijn dingen zoals magnetiseren, veel omtrend energie, geesten zien, Helderziend zijn etc. Er zijn ook veel ja... Er zijn dingen die een normale eigenschap lijken maar zo uitvergroot zijn dat ze ergens een soort gave zijn. Vooral als je het vanaf jonge leeftijd al merkt of zeer accurate ervaringen met iets in die richting hebt.
Ikzelf heb bijvoorbeeld een aantal van die niet direct erkende vaardigheden. Een van mijn "zintuigen" om het zo maar even te noemen. Is dat ik in tegenstelling tot veel mensen andere mensen echt kan laten veranderen. Ik heb hierom ook zeer grote haat richting psygologen aangezien zij denken dat alles uit een studie af te lijden is en denken iemand echt te kunnen helpen met elke week een gesprek van een uurtje...
Ik bedoel ik wil niet teveel haten ofzo maar dat gaat het ene oor in het andere oor uit. Psygologie is een verantwoordelijkheid en je moet soms wel 3 maanden volledig op iemand huid zitten. Je moet het persoon afbreken en herbouwen. En naast dat alles moet je op geen enkel front laten weten dat je ze helpt. Want mensen zijn koppig en willen diep in hun hart geen hulp.
Ik ben ook beat goed met energie voelen & heb heeeel afentoe wel het gevoel dat ik iets al zag aankomen in helderziende zin. Maar dan wel echt zodanig soms 3 keer in t jaar ofzo.
Ik weet niet of je wat aan mijn tips + verhaal hebt. Ik d8 mischien maakt dat verhaal het je iets makkelijker je eigen verborgen ja idk "Zintuig" te ontdekken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je er uit bent hoor ik graag!
Grtz Mierkoww
Beheerder |
Het is belangrijk onderscheid te maken tussen spiritualiteit en spiritisme, wat zweefclubjes vaak niet lijken te kunnen. Onderscheid van geesten is een hoge gave, die je niet licht verkrijgt.
Spiritualiteit, betekent jezelf ontwikkelen en de geestelijke invloeden en werelden die deel uitmaken van het geheel te aanvaarden.
Op zich heeft dat nog niet teveel met het paranormale te maken.
Spiritualiteit in bredere zin is het bewust worden en beslist geen zweefmolentjes, integendeel.
Wie dus niet goed geaard is of instabiel, moet er al helemaal niet aan beginnen contacten met geesten te zoeken.
Want naast de goede invloeden zijn er voor de lichtgelovigen ook vele kwade, die ernstige schade aan je geestelijke gezondheid kunnen veroorzaken. Weet wat je wenst, het is geen speelplaats !
Hoger bewustzijn "eist" ook hogere verantwoordelijkheden.
Je krijgt het ook niet cadeau. Ieder die "hoger ingewijd" meent te zijn, is dat meestal niet.
Wie namelijk weet wat een beproevingen dat met zich meebrengt, word vanzelf wel bescheidener.
Dat is ook noodzakelijk, want niets is zo ijdel als spiritueel egotrippen.
Het zijn sterke benen die de beproevingen kunnen verdragen.
Het gaat ook niet om "zelfbevrediging", meer om altruïsme, dus ook een objectieve instelling zonder egoïstische doelen of kenmerken.
Wie "hogere sferen" zoekt, zal eerst door de diepste duisternis gaan.
Dat is ook een leren kennen van je schaduwkanten. Verlichting is de innerlijke duisternis ontdekken.
Ken je die niet, dan projecteer je dit en ontdekt daarop duivels en splinters in de ogen van de ander.
Terwijl men zelf met een balk rondloopt.
Of je bent bezig de "demonen" te bestrijden, die je in je tasje overal meesleept.
Iets dergelijks ontmoet je al in de psychologie of therapie.
Wie zichzelf niet kent, kan anderen niet helpen.
Vandaar ook de beroemde spreuk van Delphi "Ken U zelve".
De bekende parabel luidt: "Waar de blinde de lamme leidt, vallen beiden in hetzelfde gat".
De spirituele wereld is dus eerder een kroon op het werk dan een gave.
De geest beschermt zichzelf en de overmoedige dwazen, die rammelen aan de ketenen van de sluizen, die hen scheiden van het onbewuste, weten niet wat ze verlangen, noch wat een krachten daar huizen.